• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Autentiskie video materiāli runātprasmju pilnveidei 8. klasē

Thumbnail
View/Open
299-54370-Lukjanovs_Arturs_al12117.pdf (1.942Mb)
Author
Lukjanovs, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis bija pārbaudīt, kā autentiskie video materiāli ietekmē runāšanas prasmes 8. klasē. Diplomdarba autors uzskata, ka spēja izteikt viedokli ir prasme, kuru katram studentam vajadzētu prast pielietot. Turklāt, teorijas avoti apstiprina to, ka autentiskie video var iespaidot runāšanas prasmes. Izvēlētā pētījuma metode bija atsevišķa gadījuma pētījums Valsts Ģimnāzijā. Datu vākšanas metodes bija anketa, pašvērtējuma lapa skolēniem un vērtēšanas kritēriji, ko dokumentēja darba autors. Lai pārbaudītu autentisko video ietekmi, tika novadītas 3 stundas. Pētījuma rezultāti atklāja, ka skolēniem patika strādāt ar autentiskiem materiāliem un viņi velējās izpaust savu viedokli angļu valodas stundās. Darba autors secināja, ka studentu intereses un video saturs ir faktori, kurus vajag ņemt vērā, izvēloties autentiskos materiālus. Lai gan pētījuma mērķis tika sasniegts, autors iesaka veikt turpmāku pētījumu, lai iegūtu vairāk datu par šo pētījumu.
 
The aim of the Paper is to find out how authentic videos encourage students to express their opinions in English lessons in Form 8. The author of the Diploma Paper believes that expressing opinion in English, is a skill every student should be able to use. Furthermore, using authentic videos can influence learners speaking skills. The chosen method of the research was a case study in State Gymnasium. Questionnaire and self-evaluation for students and assessment checklist documented by the author were chosen as data collection methods. There were 3 lessons conducted in order to discover the impact of authentic videos to improve speaking skills. The gained data showed that most students enjoyed working with authentic videos and wanted to express their opinion in English lessons. The author concluded that students’ interests and the content of the authentic video should be taken in to consideration when choosing these type of authentic materials. Even though the aim of the research was reached, the author suggests carrying out further research to gather more data on the topic.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33078
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV