Jāņa Ezeriņa noveļu iepazīšana 11. klasē
Author
Ceriņa, Dagne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Jāņa Ezeriņa noveļu iepazīšana 11. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu Jāņa Ezeriņa personības un noveļu iepazīšanai vispārējās vidējās izglītības mācību iestādē 11. klasē, kā arī veicināt vērtību nozīmes un izziņas darbību, problēmjautājumu aktualizāciju un pašaktualizāciju literatūras mācību stundās. Darbam ir piecas nodaļas ar apakšnodaļām, ievads, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā apzināta literatūra un apkopoti galvenie fakti par literatūru kā mācību priekšmeta specifiku. Otrajā nodaļā izzināta Jāņa Ezeriņa personība, aprakstīta noveļu specifika un novelēs paustās vērtības. Trešajā nodaļā aprakstīta skolotāja gatavošanās darbam klasē, raksturotas skolēnu vecumposma īpatnības, kā arī aprakstīta pētījumā iesaistītā klase un izstrādāts tematiskais plānojums. Ceturtajā nodaļā aprakstīta skolotājas un skolēnu sadarbība. Piektajā nodaļā veikta sadarbības analīze un izvērtējums. Izstrādātās metodiskās sistēmas varianta efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskās prakses laikā. Diplomdarbs iesakāms vidusskolas literatūras skolotājiem, studentiem un citiem interesentiem. The aim of the thesis „Introducing Janis Ezerins’ Short Stories in Grade 11” is to develop methodical system option for getting to know Janis Ezerins personality and novels in general secondary education institution in 11th grade, as well as to promote meaning of values and challenge question actualization, self-actualization and cognitive functioning in literature lessons. The bachelor thesis consists of introduction, five chapters with subchapters, conclusions, suggestions and appendices. In the first chapter literature is deliberated and main facts are concluded about literature as a study subject specific. In the second chapter personality of Janis Ezerins is ascertained, described the specifics of his novels and expressed thoughts in them. Third chapter describes how teachers are preparing for work in the class, characterized specifics of pupil age group, as well as characteristics of the class, which participated in the research, also thematic plans where included. Fourth chapter describes teacher and pupil cooperation. In fifth chapter are analysis and evaluation of the pupil-teacher cooperation. The effectiveness of the developed methodical system option has been tested during the period of pedagogical practice. This bachelor thesis is useful for secondary school teachers, students as well as everyone who have interest.