Skolēnu personības pozīcijas veidošanās volejbola sacensībās
Author
Plēsnieks, Rolands
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urbāne, Diāna
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir ”Skolēnu personības pozīciju veidošanās volejbola sacensībās.” Diplomdarba mērķis ir izpētīt kā veidojas skolēnu personības pozīcija volejbola sacensībās. Katram pedagogam gan sporta stundās, gan volejbola treniņos jāsaskaras ar dažādiem skolēnu personības tipiem. Tas ietekmē saskarsmi ar skolēniem un darba kvalitāti. Teorētiskajā daļā tiek izpētīta zinātniskā literatūra par personības jēdzienu, struktūru, attīstības faktoriem un likumsakarībām, attieksmi un pozīciju, vecumposma fizioloģiskām īpatnībām. Pētījuma daļā tiek izstrādātas intervijas un aptaujas. Iegūtie rezultāti pētījuma beigās rāda kā volejbolu sacensību ietekmē veidojas skolēnu personības pozīcija pret mācību treniņa procesu. The theme of the diploma paper is “Development of Students’ Personality Dispositions by Using Volleyball Competitions.” The aim of the diploma paper is to study how students’ personality dispositions are formed in volleyball competitions. Each teacher deals with various students’ personality types during both sports lessons and volleyball trainings, which affects communication with students as well as the quality of work. The theoretical part studies scientific literature on the concept, structure and development factors, regularities, attitude and position, stages of physiological characteristics of a personality. In the practical part, interviews and questionnaires are carried out. The data obtained indicate how students’ personality dispositions towards training process are formed by means of volleyball competitions