Mnemotehnikas izmantošana vārdu krājuma efektīvākai apguvei svešvalodas stundās iesācējiem
Author
Ščerbinska, Agnete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Mnemotehnikas izmantošana vārdu krājuma efektīvākai apguvei svešvalodas stundās iesācējiem“. Diplomdarba tēma tika izvēlēta, lai izpētītu, kā skolēniem iespējams vieglāk apgūt jauno leksiku un ar kādu metožu palīdzību skolotājiem vieglāk šo mērķi sasniegt. Diplomdarba teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā un metodiskā literatūra par mnemotehnikas izmantošanu ar mērķi izvēlēties svešvalodas leksikas apguvei piemērotākās metodes. Diplomdarba praktiskajā daļā tiek aprobētas mnemotehnikas izmantošanas iespējas mācību procesā. Skolēnu pozitīvā attieksme, viņu interese un labi sasniegumi, pierāda mnemotehnikas paņēmienu efektivitāti vārdu krājuma apguvei svešvalodas stundās. Atslēgas vārdi: mācīšanās motivācija, vārdu krājuma papildināšana, mnemotehnika The topic of Diploma thesis is „Mnemonic Techniques for to the Facikitate Vocabulary Acquisition in German Lessons for Beginners” The thema of Diploma thesis was chosen in order to find the most effective ways for pupils to acquire new lexis and which methods teachers should use to achieve this goal. In the theoretical part the author analysed pedagogical, psychological and methodological literature on using mnemotechnics with the aim to determine the most appropriate methods for acquiring foreign language lexis. The practical part shows approbation of the designed methods using mnemotechnics in learning process. The effectiveness of the Mnemonic Technique in acquiring vocabulary in foreign language lessons is proved by the pupils’ positive attitude, their interest and good achievements. Keywords: learning motivation, supplementing vocabulary, mnemotechnics