3.klases skolēnu ortogrāfijas kompetences attīstīšana latviešu valodas stundās
Author
Mamedova, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „3. klases skolēnu ortogrāfijas kompetences attīstīšana latviešu valodas stundās” mērķis ir izstrādāt sākumskolēnu ortogrāfijas kompetences attīstīšanai nepieciešamo teorētisko bāzi un pārbaudīt sagatavotālingvodidaktiskā materiāla piemērotību 3. klases skolēnu ortogrāfijas kompetences attīstīšanai. Diplomdarbā ir ievads, piecas nodaļas, nobeigums, izmantotās literatūras un avotu saraksts. Pētījuma laikā, veicot skolotāju anketēšanu un skolēnu darbu analīzi, tika noskaidrotas sākumskolēnu tipiskās pareizrakstības kļūdas, pētīta mācību materiālu un metožu piemērotība skolēnu ortogrāfijas kompetences veidošanai. Lai pārbaudītu 3. klases skolēnu pareizrakstības prasmi pirms un pēc izmēģinājumdarbības, tika izmantots diagnosticējošais un konstatējošais darbs, kā arī izstrādāts un aprobēts lingvodidaktiskais materiāls. Mācību procesā gūtie rezultāti liecina, ka sagatavotais lingvodidaktiskais materiāls ir izmantojams 3. klases skolēnu ortogrāfijas kompetences attīstīšanā. Goal of the graduation paper “Development of Spelling Competence of Form 3 Students in Latvian Language Lessons” is to work outnecessary theoretical background in order to improvethe spelling competenceof primary school students and to examine suitability of the developed lingvodidactic material the aim of which istoimprovethe spelling competence of Form 3 students. The graduation paper consists of an introduction, five parts, a conclusion and a list of resources. During the research, there were gathered teachers’ opinions and analysed students’ work, and the author summarised the most typical spelling mistakes, made by students. Besides, the author examined how suitabletheexistingteaching aids and methods for the development of students’ spelling competence are. To check the spelling competence of Form 3 students, there were carried out pilot tests before and after researchandcarried out diagnostic and conclusive work. The obtained results prove that the developed lingvodidactic material can be used to improve spelling competence of Form 3 students.