• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Māsu izpratnes pilnveide par pacientu izglītošanu primārajā un sekundārajā veselības aprūpē

Thumbnail
Открыть
299-55331-Fridrihsone_Baiba_bf13006.pdf (3.507Mb)
Автор
Fridrihsone, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stavicka, Anna
Дата
2016
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Pacientu izglītošana ir māsas pienākums, tomēr, māszinības programmās, kā arī veselības aprūpes iestādēs, pacientu izglītošana tiek veikta nepilnīgi vai netiek veikta nemaz. Problēmas risināšanai tika izvirzīts mērķis: izzināt kā pilnveidot māsu izpratni par pacientu izglītošanu primārajā un sekundārajā veselības aprūpē. Pētāmā grupa bija Latvijas Universitātes, Medicīnas fakultātes, profesionālās bakalaura studiju programmas (PBSP) “Māszinības” 4.kursa studenti, kuri pārstāvēja sešas māsu apakškvalifikācijas. Empīriskajā pētījuma daļā bija nepieciešams izmantot daudzstratēģiju jeb salikto metožu pētījuma dizainu, izmantojot fenomenoloģiju un gadījuma pētījumu kā pētījuma metodes. Tika analizēti dati no anketēšanas pirms un pēc izglītošanas plānu izstrādes, intervijas ar eksperti, fokusgrupas diskusijas, kā arī no studentu iesniegtajiem izglītošanas plāniem. Pētījuma rezultāti atklāja, ka māsu izpratni par pacientu izglītošanu var pilnveidot formālās izglītības ietvaros (lekcijās, tālākizglītības kursos), izstrādājot izglītošanas plānus, pilnveidojot zināšanas par pedagoģiskajām prasmēm un informācijas apmaiņas principiem. No iegūtajiem rezultātiem iespējams secināt, ka pieredzes ilgums nav likumsakarīgs ar izglītošanas procesa kvalitāti; māsu izpratnes pilnveide notiek apmeklējot un līdzdarbojoties studiju procesā; māsa aktīvi neiesaista pacientu izglītošanas procesā. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tika izstrādāti arī priekšlikumi māsu izpratnes par pacientu pilnveidei. Ņemot vērā, ka pacientu izglītotība un veselības stāvoklis ir savstarpēji saistīti, līdz ar pētāmās problēmas aktualizāciju šis maģistra darbs sniedz ieguldījumu ne tikai māsu profesionālajā izaugsmē, bet arī ilgtspējīgā sabiedrības attīstībā.
 
Patients' education is nurse's responsibility, however, studying nursing, as well as being situated in the health care institutions, it is observed that patients' education is done poorly or is not done at all. In order to solve the problem, the aim was formulated: to find out how to raise nurses' awareness about patients' education in primary and secondary health care. The researched sample represented the 4th year students of six nurses' sub qualifications of the University of Latvia, Faculty of Medicine, Professional Bachelor Study programme “Nursing” course Communication. In the empirical research it was necessary to implement multi-strategy or mixed-methods research design applying phenomenology and case study as research methods. The data of questionnaires before and after designing education plans, interview with the expert, focus group discussion, as well as the students' education plans were analysed. The research results revealed that nurses' awareness about patients' education can be raised in the framework of formal education (e.g. in lectures, training courses), designing education plans, raising awareness about pedagogical skills and principles of information exchange. From the results, it is possible to conclude that the length of the experience is circumstantial to the quality of education process; raising nurses awareness happens attending and taking part in the study process; nurse does not involve patient in the education process. Based on the research outlines, the guidelines for raising nurses' awareness were put forward. Taking into consideration that patients' education and state of health are interrelated, the research conducted in the framework of the masters paper contributes not only to the nurses' professional development but also to sustainable development of the society.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33113
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV