dc.contributor.advisor | Rubene, Zanda | |
dc.contributor.author | Andersons, Kārlis | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2016-07-04T01:07:15Z | |
dc.date.available | 2016-07-04T01:07:15Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | 55339 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33114 | |
dc.description.abstract | Audiogrāmatu klausīšanās apjomi pieaug visā pasaulē, pateicoties viedtālruņu izplatībai un pieaugošajam audiogrāmatu izdevēju piedāvājumam. Latvijā šis apjoms vēl nav ļoti liels, bet bērnu audiogrāmatu saturs ir pietiekami plašs. Šī darba mērķis ir izpētīt vecāku pedagoģiskos paņēmienus audiogrāmatu izmantošanā 7-10 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšanai. Darbā tiek veikta teorētiskās literatūras analīze par lasīšanu un lasītprasmi, un secināts, ka lasītprasme šajā vecuma grupā tiek vērtēta pēc tā, cik labi bērns izprot izlasīto tekstu. Darbā tiek aplūkoti faktori, kas veicina teksta izpratni, kā šos faktorus veicina audiogrāmatas un pedagoģiskie paņēmieni, lai veicinātu bērnu izpratni par tekstu. Vecāku anketu par lasītprasmes veicināšanu ģimenē aizpildīja 266 vecāki no kuriem 152 norādīja, ka viņu bērns klausās audiogrāmatas. Papildus vecāku anketām, tika veiktas arī daļēji strukturētas intervijas ar vecākiem, kuru bērni klausās audiogrāmatas, lai gūtu padziļinātāku ieskatu, audiogrāmatu izmantošanā. Autors secina, ka vecāki audiogrāmatu klausīšanos nesaista ar lasītprasmes attīstības veicināšanu. | |
dc.description.abstract | Popularity of audiobooks has been growing due to the availability of smartphones and increasing supply of content from publishers. In Latvia the amount of available audiobooks is still low, however, the content created for children is growing steadily. The goal of this master thesis is to find out how parents use audiobooks and what educational strategies parents use to improve the reading skills of children aged 7-10. The author looks at the available literature on reading skills for this age group to conclude that the reading skills at this age are measured by the comprehension level of the written text. Factors, that improve comprehension and wether these factors can be improved by listening to audiobooks are covered. Also, strategies parents can use to improve the comprehension level of their children are discussed. A survey of 266 parents is carried out, 152 of whom indicate that their children listen to audiobooks. Interviews with five parents of children who listen to audiobooks are done reveal a deeper understanding of the parents' views. The author concludes that parents do not relate audiobooks to the improvement of reading skills. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | lasītprasme | |
dc.subject | audiogrāmatas | |
dc.subject | klausīšanās | |
dc.subject | izpratne | |
dc.subject | ģimene | |
dc.title | Audiogrāmatu izmantošana lasītprasmes veicināšanai ģimenē bērniem no 7 līdz 10 gadu vecumam | |
dc.title.alternative | Use of audiobooks in the family for improving reading skills of children from the age of 7 to 10 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |