Show simple item record

dc.contributor.advisorŽogla, Irēna
dc.contributor.authorValpētere, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:07:16Z
dc.date.available2016-07-04T01:07:16Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55567
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33121
dc.description.abstractApdāvināti skolēni ir sevišķa skolēnu grupa, kuras īpašais statuss ir atzīts Salamankas Deklarācijā par iekļaujošās izglītības pamatvērtībām. Šo skolēnu mācīšanās darbību raksturo dažādas īpašības, ieskaitot īpaši augsts intelekts, spējas un attīstītas prasmes, nosakot šo skolēnu akadēmisko potenciālu, kas ir pakļauts dažādu nelabvēlīgu faktoru ietekmei. Šie faktori ietekmē apdāvinātu skolēnu iespējas uz akadēmiskā potenciāla īstenošanu, kas ir atbilstīgs to spējām. Apdāvinātas meitenes ir pakļautas akadēmiskā potenciāla neīstenošanai dabaszinātnēs un matemātikā nelabvēlīgu personīgo, skolas vidē, ģimenē un dzīvesvietā pastāvošu faktoru dēļ. Šajā darbā tika identificēti dažādi nelabvēlīgi faktori apdāvinātu meiteņu mācīšanās darbībā, izvirzīti priekšnosacījumi un risinājumi apdāvinātu meiteņu akadēmiskā potenciāla neīstenošanas novēršanai.
dc.description.abstractGifted pupils are a special group whose status is defined by the Salamanca Statement on main values of inclusive education. Different qualities define their learning process, including high intellect and developed skills and abilities. These determine their academic potential but are undermined by several influencing negative factors, which affect gifted pupils’ possibilities of achieving their academic potential in correspondence to their abilities. Gifted girls are undermined by academic underachievement in Natural Sciences and Mathematics due to four categories of negative factors: personal, school environment, family, and place of residence. This research has identified different negative factors in gifted girls’ learning process, proposed prerequisites and solutions for the prevention of gifted girls’ underachievement.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectapdāvinātība
dc.subjectiekļaujošā
dc.subjectizglītība
dc.subjectapdāvinātu meiteņu
dc.subjectakadēmiskā potenciāla
dc.titleApdāvinātu meiteņu akadēmiskā potenciāla neīstenošana dabaszinātnēs un matemātikā
dc.title.alternativeGifted girls’ academic underachievement in Natural Sciences and Mathematics
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record