Potenciālo datorikas studentu novērtējums, lietojot sakarību starp sistematizēšanas un empātijas koeficientiem
Author
Kļaviņš, Atis
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Borzovs, Juris
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas Universitātes Datorikas fakultātē jau vairākus gadus saglabājas nemainīgi augsts studentu atbirums bakalaura studiju programmas pirmajā mācību gadā, kas kļuvusi par nopietnu problēmu ar ietekmi uz fakultātes reputāciju. Šajā darbā tika apskatīts viens no iespējamajiem problēmas risinājumiem – potenciālo datorikas studentu novērtējums, lietojot sakarību starp sistematizēšanas koeficientu SQ (nosaka, cik viegli persona spēj uztvert sistēmas) un empātijas koeficientu EQ (nosaka, cik viegli persona spēj uztvert cilvēku emocijas). Šim nolūkam 2015./2016.mācību gada rudens semestrī tika veikta 146 datorikas priekšmetu apgūstošu skolēnu testēšana Rīgas 25. vidusskolā, bet pavasarī iegūtie rezultāti tika salīdzināti ar skolēnu reāli uzrādītajā zināšanām, kā arī statistiski izvērtēts, vai pastāv kāda korelācija starp sistematizēšanas un empātijas koeficientu sakarību un sekmību. Pētījumā iegūtie rezultāti neapstiprināja, ka pēc sakarības starp sistematizēšanas un empātijas koeficientiem būtu iespējams veikt kvalitatīvu potenciālo datorikas studentu novērtējumu. For many years the dropout rate remains consistently high on the first year bachelor study program of University of Latvia Faculty of Computing. That has become serious problem for faculty’s reputation. This work will look for one of possible solutions to that problem – potentional computing student ratings by using correlation between systemizing quotient SQ (determines how easily person can comprehend systems) and empathy quotient EQ (determines how easy can person perceive human emotions). For this purpouse in 2015/2016 academic year’s fall semester testing was carried out for 146 computing students in Riga's 25th Secondary school but in spring semester these student results were compared to their actual presented knowledge, as well statistically evaluated, if there is any correlation between SQ and EQ relation and success. The study results did not confirm, that correlation between systemizing quotient and empathy quotient would be possible to carry out a qualitative rating of computing students.