Show simple item record

dc.contributor.advisorŠumilo, Ērika
dc.contributor.authorNaglis, Jānis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:08:47Z
dc.date.available2016-07-04T01:08:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other52605
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33345
dc.description.abstractMaģistra darbs ir izstrādāts, ņemot vērā veiksmīgas uzņēmējdarbības principu – tādu procesu ieviešanu uzņēmumā, kas pozitīvi ietekmēs sadarbību ar klientiem un uzlabos uzņēmuma finansiālo stāvokļi. Ekonomiskā krīze mainīja uzskatus par globālo ekonomiku. Tas ietekmēja daudzu uzņēmumu iekšējos procesus un noveda pie tā, ka uzņēmumi sāka domāt kā strādāt efektīvāk, pārnesot prioritāti uz darbības kvalitāti, nevis kvantitāti, ieviešot jaunus, inovatīvus procesus. Tos realizējot, palielināja ne tikai apgrozījumu, bet arī piesaistīja investīcijas. Maģistra tēmas aktualitāti nosaka klientu segmentācijas un menedžmenta procesu nozīmīgums uzņēmējdarbības ilgtspējīgas attīstības kontekstā. Šie procesi sekmē sadarbību ar klientiem, kas savukārt ir uzņēmuma ekonomiskās darbības garants. Tātad šo procesu sekmīga ieviešana un mijiedarbība, kā arī pastāvīgi jaunievedumi tajos nozīmē vienmērīgu naudas plūsmu uzņēmumā, iespējamu investīciju piesaisti, līdz ar to stabilāku uzņēmuma finansiālo stāvokli. Mūsdienu tirgus apstākļos liela nozīme ir tam, kāda ir uzņēmuma attieksme pret tā klientiem, jo tas bieži vien ietekmē klientu, konkurentu, uzņēmuma atrašanās valsts, starptautisko organizāciju viedokli par uzņēmumu, līdz ar to uzņēmuma iespējamo nākotnes nodrošinājumu. Maģistra darba mērķis ir analizēt klientu bāzes segmentācijas procesus, izprast to ietekmi uz klientu menedžmenta procesiem un piedāvāt jaunievedumus minētajos procesos, lai vecinātu uzņēmuma sadarbības ar klientiem kvalitāti. Darbs sastāv no ievada, trim daļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Teorētiskajā daļā tiek analizēti pastāvošie klientu segmentācijas un menedžmenta procesi un pieejas, apkopots to redzējums zinātniskajā literatūrā, kā arī konstatētas likumsakarības starp šiem procesiem. Analītiskajā daļā tiek apskatīta citu uzņēmumu segmentācijas un vadības līmeņu pieredze un veikta uzņēmumu salīdzināšana, aptverta šo procesu ieviešanas ietekme, apkopoti uzņēmuma ieguvumi un zaudējumi, kā arī izvirzīts iespējams jaunievedums minētajos procesos. Praktiskajā daļā tiek aplūkota un analizēta konkrēta uzņēmuma prakse klientu segmentācijā un menedžmenta līmeņu plānošanā, ieviešanā un darbībā, uzklausīts ekspertu viedoklis, analizēta situācija pirms un pēc abu procesu ieviešanas. Darba apjoms ir 93 lapas. Darbā iekļauti 36 attēli un 2 tabulas. Izmantots 51 informācijas avots un ir divi pielikumi.
dc.description.abstractMaster's thesis is written whilst taking into account the successful business principle – introduction of processes which will have a positive impact on cooperation with export customers and an improvement in the financial position of the company as a result. The economic crisis changed views on the global economy, which in turn has affected internal processes of companies. Which led to many companies beginning to work in a more effective way, shifting priority to quality rather than quantity and introduction of new, innovative processes in its internal processes, which led to increased turnover, and thus attracting investment. Topic determines the importance of mentioned processes in the context of sustainable development. The introduction of these processes as well as continuous innovation, means a steady cash flow and investments, thus more stable financial situation of the company. In today’s market conditions, it is of great importance, what is the company’s position against its clients, because it often affects clients, competitors, the host counties and international organizations view of the company and the possible future security. The aim is to analyze customer segmentation processes, understand the interaction with customer management processes and offer opportunities for innovation in these processes, in order to promote the quality of cooperation with customers. The work consists of introduction, three parts, conclusions and proposals, the list of sources and attachments. Theoretical part analyzes customer segmentation and management processes and approaches, summarizes information about these processes in the scientific literature, as well as observes regularities between these processes. The analytical part consists of the experience of other companies and comparison is performed, as well as raised possible innovations referred to the processes. The practical part views and analyzes one specific company practices in segmentation and management, sought expert advice, analyses the situation before and after the implementation of the processes, and deals with the possible innovations. Amount of work is 93 pages. There are 36 pictures, 2 tables and 51 used information source, 2 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectSegmentācija
dc.subjectKlientu un Uzņēmuma vadības līmeņi
dc.subjectInovācijas
dc.subjectStarptautiskā tirdzniecība
dc.titleKlientu bāzes segmentācija un vadība starptautiskā uzņēmumā SIA "Severstal Distribution".
dc.title.alternativeSegmentation and management of customer basis in an international enterprise "Severstal Distribution".
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record