Show simple item record

dc.contributor.advisorŠavriņa, Baiba
dc.contributor.authorPeiča, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:08:58Z
dc.date.available2016-07-04T01:08:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53314
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33393
dc.description.abstractVeselības aprūpes sistēma un tās vadība ir atšķirīga no citām vadības sistēmām. Tā ir augstu tehnoloģiju un intelekta joma, kurā klients ir pacients un pastāv nozīmīga jēdzienu atšķirība. Tā ir vieta, kur strādā savas jomas profesionāļi, kur ir pacienti un tā ir ar savu raksturīgo veselības aprūpes procesu . Veselības aprūpes sistēma un tās izmaiņas ir aktuāla problēma daudzās valstīs. Lielāka uzmanība autores darbā pievērsta Latvijai, Ziemeļvalstīm, Lielbritānijai un Amerikas Savienotajām Valstīm. Strādājot veselības aprūpes jomā un saskaroties ar veselības aprūpes sistēmas problēmām, kā arī speciālistu un pacientu neapmierinātību autore uzsāka sistēmas izpēti. Literatūras apskats un citu valstu pieredzes analīze ļāva izpētīt veselības aprūpes sistēmu ietekmējošos faktorus. Veselības aprūpes sistēma ir individuāla katrai valstij un to ietekmē gan vēsture, gan sociāli, gan ģeopolitiski notikumi. Veselības aprūpes jomas struktūra un tās darbības sistēma ietver nepieciešamību pēc stratēģiska vadīšanas stila un operatīvas uzdevumu risināšanas, kas ir sistēmas stūrakmens. Autore veikusi kvantitatīvu pētījumu anketējot iedzīvotājus un veselības aprūpē strādājošos speciālistus. Pētījuma mērķis ir noskaidrot Latvijas veselības aprūpes sistēmas pieejamību iedzīvotājiem kā arī noskaidrot veselības aprūpes speciālistu noslogojumu un apmierinātību ar veselības aprūpes sistēmu. Autore apkopojusi datus, tos analizējusi un izstrādājusi priekšlikumus. Veselības sistēmu visas pasaules malās ietekmē vienādi faktori, bet ar dažādu intensitāti un dažādos laika periodos. Veselības aprūpes jomā svarīgi būtu pārvērst pasīvo pircēju par aktīvu savas veselības noteicēju un līdz ar to arī pakalpojumu izmantotāju ar sekojošu inovāciju stimulāciju, kas rodas likumsakarīgā procesā. Pacientu apmierinātība ar veselības aprūpes pakalpojumiem ietver organizātorisko vadības daļu, kā arī pacienta emocionālo un fizisko stāvokli. Tas ir tiešs veselības aprūpes kvalitātes vērtējums.
dc.description.abstractThe health system and its management is different from other management systems. It is a high-tech intelligence and an area where the customer is the patient and there is a significant difference in the concept. It is a place to work in their field, where the patients and it is through their inherent health making . Health care system and its change is an urgent problem in many countries. Increased focus is made on the author's work on Latvia, the Nordic countries, England and the United States. Working in the field of healthcare and saskarotie the health care system problems, as well as professionals and patient dissatisfaction author began an examination system. Literature review and analysis of the experience of other countries made it possible to understand the health care system influencing factors. Health care system is individual for each country and their impact on both the history and the social and geopolitical events. Health care structure and its operating system include the need for strategic management style and operational problem solving, which is the cornerstone of the system. The author conducted a quantitative study by questioning residents and healthcare workers professionals. The study aims to find out the Latvian health care system accessible to citizens and to clarify the burden on health care professionals and satisfaction with the health care system in Latvian. The author collected the data, analyzed them and developed proposals. Health systems in all parts of the world affected by the same factors, but with different intensities and at different periods of time. Health care, it is essential to convert passive buyer of the assets of its health determinants and thus the service users, followed by stimulation of innovation that occurs naturally in the process. Patient satisfaction with health care services include organizational management, and also to the patient's emotional and physical condition. This is a direct health care quality assessment.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectveselības aprūpes sistēma
dc.subjectiedzīvotāju apmierinātība
dc.subjectnoslogojums
dc.subjectkvalitāte
dc.titleVeselības aprūpes sistēma un iedzīvotāju apmierinātība Latvijā salīdzinājumā ar citām valstīm.
dc.title.alternativeLatvian health system and population's satisfaction compared with other countries.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record