• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tirdzniecības centra nomnieku izvietošanas vadība

Thumbnail
View/Open
303-53574-Aleinikova_Irina_ia14034.pdf (1.457Mb)
Author
Aļeiņikova, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma „Tirdzniecības centra nomnieku izvietošanas vadība”. Darba mērķis, pamatojoties uz teorētiskām atziņām un autores veiktās apmeklētāju aptaujas rezultātiem un nomnieku pārstāvju intervijām, izpētīt nomnieku izvietošanas vadību, par praktisku piemēru izvēloties tirdzniecības centru Rīga Plaza, atklāt nepilnības un sniegt priekšlikumus to novēršanai. Pirmajā daļā autore raksturo tirdzniecības centru darbības teorētiskos aspektus, otrajā tirdzniecības centru attīstības tendences pasaulē un Baltijas valstīs, trešajā tiks analizēti tirdzniecības centra Rīga Plaza apmeklētāju un nomnieku aptaujas rezultāti. Darba nobeigumā apkopoti secinājumi un izteikti priekšlikumi. Darbs sastāv no 127 lpp., 31 attēliem, 8 tabulām, 14 pielikumiem.
 
The topic of Master Thesis is „Shopping center tenant’s placing management”. The aim of the thesis is to explore the shopping center Rīga Plaza tenants placing management aspects based on theoretical knowledge, visitor’s surveys and tenant’s representative interview results, discover imperfectness and make proposals for their elimination. In the first part the author characterizes the shopping center operation theoretical aspects, the second part describes global development of shopping centers and development in the Baltic States and in the third part the results of shopping center Rīga Plaza visitors and tenants survey are analized. The Thesis consists of 127 pages, 31 images, 8 tables and 14 annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33406
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV