Show simple item record

dc.contributor.advisorŠumilo, Ērika
dc.contributor.authorLucatniece, Simona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:09:01Z
dc.date.available2016-07-04T01:09:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53792
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33410
dc.description.abstractGlobalizācijas ietekmē patērētāju uzvedība tirgū vairs nav tikai materiālu apstākļu motivēta; tā var kalpot kā attieksmes paušanas instruments, kas izdara spiedienu uz biznesa vidi un veicina atbildīgas uzņēmējdarbības prakses ieviešanu. Maģistra darba mērķis ir, balstoties uz korporatīvās sociālās atbildības (KSA) teorētiskajām nostādnēm un starptautiskajā pētniecībā izmantotajām patērētāju uzvedības izvērtēšanas metodēm, izvērtēt korporatīvās sociālās atbildības ietekmi uz patērētāju uzvedību banku un nebanku kreditēšanas tirgū. Mērķa sasniegšanai tika izmantoti publiski pieejamie statistikas dati par banku un nebanku kreditēšanas tirgu darbību, patērētāju uzvedības novērtēšanas KSA kontekstā metodes, kas integrētas respondentu aptaujā, kā arī ekspertu intervijas. Pamatojoties uz KSA pieaugošo aktualitāti, kā arī maģistra darba mērķi, tika izvirzīti trīs pētnieciskie jautājumi: 1. Kāds ir Latvijas sabiedrības zināšanu un izpratnes līmenis par korporatīvo sociālo atbildību kā konceptu? 2. Vai korporatīvā sociālā atbildība veicina patērētāju lēmumu pieņemšanu banku un nebanku kreditēšanas tirgū? 3. Vai pastāv atšķirības starp patērētāju uztveri par banku un nebanku kredītdevēju realizētajām korporatīvās sociālās atbildības aktivitātēm? Pētījuma gaitā tika identificētas vairākas patērētāju uzvedības KSA kontekstā izvērtēšanas metodes, kuras pielietojot, tika konstatēts, ka pašreizējā Latviju raksturojošajā ekonomiskajā situācijā KSA ir ļoti nenozīmīga vai nav ietekmes uz patērētāju uzvedību banku un nebanku kreditēšanas tirgū.
dc.description.abstractIn circumstances of globalization, consumer behaviour in the market can be used as a tool to express opinion on various economic and business issues, so it puts a pressure on the business environment to implement ethical entrepreneurial practice into it’s daily business operations. The aim of this research is to evaluate the impact of corporate social responsibility (CSR) on the consumer behaviour in the bank and non-bank loan market on the basis of theoretical aspects of CSR and approaches of the evaluation of the consumer behaviour that are used in international research. In order to accomplish a purpose the publicly available statistical data on bank and non-bank loan market operations have been analyzed, as well as consumer behaviour evaluation in the context of CSR methods have been incorporated in research survey presented to respondents. Expert interviews were also used to achieve the aim of the research. Based on the rising significance of CSR, three major research questions were raised: 1. What is the level of awareness of society of Latvia on corporate social responsibility as a concept? 2. Does corporate social responsibility has an impact on consumer behaviour when making decision within the bank and non-bank loan market? 3. From consumers’ viewpoint, are there any differences between perception of corporate social responsibility activities implemented by bank and non-bank creditors? During the research, a several evalution methods of CSR impact on consumer behavior were identified. However after applying them to evaluate the impact of CSR on consumer behavior in bank and non-bank loan market, the results showed that, in the case of Latvian bank and non-bank loan market withing the current economic situation in Latvia, there is no significant impact or no impact at all on consumers’s behaviour.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika
dc.subjectkorporatīvā sociālā atbildība
dc.subjectilgtspēja
dc.subjectkorporatīvā pārvaldība
dc.subjectpiegādes ķēžu vadība
dc.subjectsociāli atbildīgs mārketings
dc.titleKorporatīvās sociālās atbildības ietekmes uz patērētāju uzvedību izvērtējums- banku un nebanku finanšu institūciju piemērs.
dc.title.alternativeEvaluation of the impact of the corporate social responsibility on the consumer behavior- case study of bank and non-bank financial institutions.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record