Korporatīvā sociālā atbildība: patērētāju uztveres un korporāciju komunikācijas analīze starptautiskajos tirgos uz McDonald's un Coca-Cola piemēra.
Автор
Teterins, Pāvels
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Korporatīvās sociālās atbildības (KSA) komunikācijas efektivitātes pamats ir pielāgošanās patērētāju prasībām. Pētījuma mērķis bija uz McDonald’s un Coca-Cola sociālo tīklu KSA komunikācijas piemēra, izvērtēt to, vai kompānijas pielāgo KSA komunikāciju patērētāju vērtējumam par atbildīgu uzņēmējdarbību, un piedāvāt optimālu KSA komunikācijas struktūru. Demogrāfisko faktoru ietekme uz Latvijas, Vācijas un Austrālijas KSA vērtējumu praktiski netika novērota. Savukārt, salīdzinot valstis savā starpā, patērētāju prasības pret KSA atšķiras. Pastāv nesakritība starp patērētāju KSA prasībām un KSA komunikācijas apjomu- jo augstākas ir patērētāju prasības jo mazāka uzmanība tiek veltīta KSA atspoguļošanai. Secinot, ka kompāniju KSA komunikācijā neveidojas optimāla struktūra, jo netiek ņemts vērā patērētāju vērtējums par KSA pasākumu prioritātēm. Effectiveness of communication of corporate social responsibility (CSR) is based on adaption to consumer requirements. The aim of the study was to investigate, based on the example of McDonald’s and Coca-Cola, weather CSR communication in social media is adjusted to match customer’s perception of responsible business and to offer optimum CSR communication structure. No significant influence of any demographic factors on CSR consumer evaluation was observed on Latvian, German and Australian markets, while there were differences comparing countries. There is a mismatch between consumer CSR requirements and the amount of CSR communication- the higher are consumers demands the less attention is paid to CSR reflection. It is concluded that company CSR communication is not optimal, as it ignores the consumer evaluation of CSR priorities.