Komercbanku attīstības stratēģijas ārējos tirgos un to ietekmējoši faktori
Author
Bušujeva, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā “Komercbanku attīstības stratēģijas ārējos tirgos un to ietekmējoši faktori” tika apskatīta Eiropas un Latvijas banku industrijas attīstība. Maģistra darba mērķis ir iepazīties ar stratēģijas izveides un tās implementācijas procesiem un analizēt faktorus, kas ietekmē lēmumus par stratēģijas izvēli. Pētnieciskais jautājums ir kā komercbankās notiek bankas stratēģijas izstrāde, kādi faktori nosaka tās izvēli un kā ietekmē to efektivitāti? Pirmajā nodaļā ir aplūkoti skaidrojumi par stratēģijas definīciju, apskatīti stratēģijas veidi un klasifikācija. Otrajā nodaļā autore apskata banku industrijas tendences Eiropā un Latvijā, to ietekmi uz valstu ekonomiku. Trešajā daļā autore apskata pētījuma rezultātus par Latvijas komercbankas X stratēģiskās plānošanas ietekmi uz bankas konkurētnespēju, sniegumu un efektivitāti. In the Master’s thesis “Commercial bank development strategies in foreign markets and influencing factors” the areas examined are European and Latvian banking industries. The goal of the work is to get acquainted with strategy developing, implementation processes and analyze the factors, which influence the strategy-making decisions. The research question is how the strategy is developed in banks, which factors define the strategic choices and how they influence its effectiveness. In first chapter the subject is the definition of strategy. In the second chapter author overviews banking industry trends in Europe and Latvia and their influence on country economics. In the third chapter author presents the results of a study of a Latvian bank X strategic planning and the plan’s influence on the competitiveness, performance and effectiveness.