Show simple item record

dc.contributor.advisorDruviete, Ina
dc.contributor.authorAncāne, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:10:12Z
dc.date.available2016-07-04T01:10:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54270
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33605
dc.description.abstractDarbā ekscerpēti un analizēti valodas spēles elementi gan latviešu, gan angļu preses un audiovizuālajā reklāmā, tā mērķis ir noskaidrot, kādi valodas spēles elementi reklāmās tiek izmantoti visbiežāk, un no kādiem reklāmveidotāji izvairās. Lai saprastu reklāmas valodas īpatnības un tās galvenās funkcijas, tiek sniegts teorētisks apskats par publicistikas valodas stilu un problēmu, kas saistīta ar publicistikas valodas stila nodalīšanu kā vienu atsevišķu stilu valodas funkcionālo stilu kvalifikācijas sistēmā. Tiek iekļauts arī ieskats valodas spēles teorijā, kurā izklāstītas tās īpatnības, izveidošanās principi, funkcijas. Pētījumā tika noskaidrots, ka reklāmas izveidē kā galvenie valodas spēles elementi tiek izmantoti: visbiežāk - ritmizētā atbalss, asprātība, metaforizācija un citi netiešās nominācijas veidi, retāk - okazionāli frazeoloģismi, folkloras elementi, kalambūri un paronomāze, ražotāja nosaukuma iesaistīšana reklāmtekstā, bet pavisam reti vai nemaz – runas maskas paņēmiens, folkloras elementi, fonētiskā deformācija un jautrās gramatikas paņēmiens.
dc.description.abstractLanguage game (also known as word play) elements are excerpted and analysed both in Latvian and English press and audiovisual advertisements in the bachelor’s paper. The main aim of it – to elucidate the fact what language game elements are most often used and which are avoided by advertisers. In order to understand the peculiarities and the main function of advert language better, theoretical description of language publicity style and problem, connected with the separation of publicity language style as seperated style, the classification system of functional language, styles is given. The opinion of the language game theory is included with its peculiarities, its forming principles and functions. The research proves that more often used language game elements in the advert language are following – rhythmical echo, witticism, metaphors and other kinds of indirect nomination, seldom - puns and paronomasia, involving the name of the brand in the text of advertisement, phraseological modifications, but hardly even or never – speech mask method, folkloric elements, phonetic deformation and merry grammar method.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFiloloģija
dc.subjectvalodas spēle
dc.subjectreklāmas valoda
dc.subjectpublicistikas valodas stils
dc.subjectplašsaziņas līdzekļi
dc.titleValodas spēles elementi preses un audiovizuālajā reklāmā
dc.title.alternativeElements of Language Game in Press and Audiovisual Advertisement
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record