• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teātra un sabiedrības komunikatīvais diskurss 21. gadsimtā. Latvijas piemērs

Thumbnail
View/Open
306-54592-Abramovica_Lauma_la11071.pdf (648.3Kb)
Author
Abramoviča, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ulberte, Līga
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs “Teātra un sabiedrības komunikatīvais diskurss 21. gadsimtā. Latvijas piemērs” ir veltīts septiņu Latvijas teātru mārketinga aktivitāšu izpētei, procesos iesaistot dažādas auditorijas daļas. 21. gadsimts ir vērtējams par robežšķirtni starp tradicionālajiem komunikācijas veidiem, arvien vairāk pārvirzoties uz saziņu internetā un sociālajos tīklos. Darba ietvaros padziļināti pievēršoties pasākumu mārketinga teorijai, Latvijas teātru īstenotās mārketinga stratēģijas un rīkotie auditorijas piesaistes pasākumi vērtēti gan individuāli, gan savstarpēji, ņemot vērā arī papildu faktorus, piemēram, teātra izvietojumu, konkurenci un auditorijas segmentāciju. Iegūtie rezultāti ļauj izdarīt secinājumus par teātra īstenotajām mārketinga stratēģijām un daudzveidīgo pasākumu klāstu, kā arī noteikt auditorijas iesaistes iespējas tajās.
 
The master thesis “Communicative Discourse of Theatre and Society in the 21st Century. The Case of Latvia” is a research of seven Latvian theatre organizations and their marketing activities, developing different audiences. 21st century has been defined as a time when traditional communication shifts to communication online and via social networks. This thesis views different marketing strategies theatres in Latvia use and organized audience development events individually and mutually, taking into accoung additional factors, for example, the geographical place of the theatre, competition and audience segmentation. The results allows to concude what are the marketing strategies theatres use and what events they create as well as define audience involvement in respective events.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33622
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV