Show simple item record

dc.contributor.advisorNovikova, Irina
dc.contributor.authorVanaga, Alīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:10:18Z
dc.date.available2016-07-04T01:10:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54818
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33632
dc.description.abstractHāleda Hoseinī grafiskais romāns “Pūķa ķērājs”demonstrē grafisko romānu spēju vienlaicīgi uzrunāt lielu cilvēku daudzumu un tajā pašā laikā izteikt neaprakstāmo, kas apliecina to, ka grafiskie romāni ļoti labi prot darīt saprotamas tādas neaprakstāmas tēmas, kā trauma. Tādēļ, šī maģistra darba mērķis ir noteikt, kā grafiskā stāstījuma uzbūve attēlo traumu Hāleda Hoseinī grafiskajā romāna “Pūķa ķērājs” un kādu rezultātu tas rada. Iepriekš minētā mērķa sasniegšanai tika izvēlētas divas pētīšanas metodes, proti, teorētisko avotu izskatīšana un satura analīze. Iegūtie rezultāti norādija, ka Hāleda Hoseinī grafiskajā romānā “Pūķa ķērājs” trauma tiek attēlota izmantojot dažādus grafiskā stāstījuma uzbūves veidojošos elementus: lappuses izkārtojums, paneļu izvietojums, paneļu lielums, forma, platums, paneļu grupas struktūra, teksta-attēla sakopojums, onomatopoēze, krāsas un attēla stāstījuma uzbūve, Atslēgvārdi: komikss, grafiskais romāns, grafiskā stāstījuma uzbūve, stāstījuma uzbūve, trauma.
dc.description.abstractKhaled Hosseini’s graphic novel “The Kite Runner” is an example of the graphic novel generating mass appeal and at the same time attempting to enunciate the unspeakable that, in turn, attests for claims according which graphic narratives are greatly suited for rendering traumatic events conveyable. Consequently the aim of this research is to determine how graphic narrative is built for the representation of trauma and what effect is thus created in the graphic novel “The Kite Runner”. In order to achieve the aforementioned goal two research methods, namely library research and narrative analysis were selected. The obtained results showed that in the graphic novel “The Kite Runner” trauma was represented via implementation of different graphic narrative constituting elements such as page layout, panel arrangement, panel size, width, and shape, structure of multiframe, text-image combinations, onomatopoeia, colours, and narrative of a drawing. Key words: comics, graphic novel, graphic narrative, narrative, trauma.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectKomikss
dc.subjectGrafiskais romāns
dc.subjectGrafiskā stāstījuma uzbūve
dc.subjectStāstījuma uzbūve
dc.subjectTrauma
dc.titleGrafiskā stāstījuma uzbūve un trauma Hāleda Hoseinī grafiskajā romānā “Pūķa ķērājs”
dc.title.alternativeGraphic Narrative and Trauma in Khaled Hosseini’s Graphic Novel ‘The Kite Runner’
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record