Indivīda veselība un dzīvība kā pamats tiesību uz īpašumu ierobežošanai Eiropā
Author
Veinbergs, Valdemārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Kučs, Artūrs
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Tirgus globalizācija ir pamats konkurencei. Ražotāju konkurence kopumā ir patērētāju interesēs, tomēr tirgus atvērtībai ir arī būtiska negatīva ietekme – valstīm ir grūtāk kontrolēt ražotāju rīcību, preču kvalitāti, pieprasījumu pēc veselībai kaitīgām precēm. Dažādu neinfekciju slimību straujās izplatības pamatā ir tādu kaitīgu preču lielais pieprasījums kā alkoholiskie dzērieni, tabakas izstrādājumi un neveselīga pārtika. Darbā autors pēta pastāvošo regulējumu attiecībā uz minēto preču aprites ierobežošanu, kā arī pēta jaunākās tendences, kas pasaulē redzamas attiecībā uz kaitīgo preču kontroli. Tāpat tiek analizēts un secināts, vai indivīda veselības labad pieņemts regulējums par vienkāršu un standartizētu preču iepakojumu nav prettiesisks, aizskarot ražotāja īpašuma tiesības, tai skaitā tiesības uz preču zīmi un uzņēmējdarbības vērtību. The globalization of markets provide foundation for competition. In overall, the competition between suppliers is in the interest of consumers, although there is a significant downside to the openness of the markets – governments have a more difficult task of controlling the suppliers’ actions, quality of the goods and demand for products which are harmful to one’s health. The main cause of sharp increase in the spreading of various noncommunicable diseases is the large demand for such harmful products as alcoholic drinks, tobacco products and unhealthy food. In this paper the author studies the existing regulation towards the limitation of before mentioned products, and also studies the newest trends in the world regarding the control of harmful products. Additionally, it is analysed and concluded whether a regulation on the packaging of simple and standardized products to protect an individual’s health is unlawful as it offends the property rights of the suppliers, including the rights on trademark and goodwill.