Show simple item record

dc.contributor.advisorBalodis, Ringolds
dc.contributor.authorHatilova, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:10:55Z
dc.date.available2016-07-04T01:10:55Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other52719
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33752
dc.description.abstractImigrantu un bēgļu plūsma no Islāma valstīm ir saasinājusi jautājumu par musulmaņu galvassegu nēsāšanu. Eiropas valstis aizliedz galvassegu nēsāšanu, pamatojoties uz sabiedrības drošības un kārtības nodrošināšanu, kā arī citu cilvēktu tiesību un brīvību aizsardzību, dzimuma līdztiesības, sekularitātes principa ievērošanu. Absolūts aizliegums musulmaņiem nēsāt galvassegas pastāv Francijā un Beļģijā, atsevišķās valstīs galvassegu nēsāšana tiek aizliegta skolās, valsts sektora darbā. Šī darba mērķis ir noskaidrot, kādos gadījumos un pie kādiem apstākļiem musulmaņu galvassegas nēsāšanas aizliegumas, ir tiesiski attaisnojams un izanalizēt, vai šāda veida aizliegums ir savienojams ar indivīda tiesībām uz reliģijas brīvību, kā arī, izpētot Eiropas valstu un Eiropas Cilvēktiesību tiesas praksi, nonākt pie secinājuma, vai musulmaņu galvassegas nēsāšanas aizlieguma regulējums ir iespējams Latvijas Republikā. Pirmajā darba nodaļā pētīta Islāma civilizācija, secinot, ka Rietuma sabiedrībai ir veidojies nepareiz priekšstats par Islāma civilizāciju, proti, Islāma sabiedrībā tiek ievērotas cilvēktiesības, nav pieļaujama personas nogalināšana bez iemesla, musulmaņu galvassegas nav no Korāna izrietošs pienākums, bet gan tradīcīja. Otrajā nodaļā pētīts, kādos gadījumos un uz kādiem pamatiem Eiropas valstīs tiek ierobežota musulmaņu galvassegu nēsāšana, secinot, ka Eiropas valstis šāda veida ierobežojumu, pamato ar Eiropas Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijas 9. pantā minētiem leģitīmiem mērķiem, kā arī dzimuma līdztiesības un sekularitātes principa nodrošināšanu. Trešajā sadaļa pētītas Latvijas Republikas reliģiskās organizācijas, secinot, ka pastāv tradicionālās, netradicionālas un minoritāšu reliģiskās organizācijas. Tāpat trešajā sadaļā tiek veikta likumprojekta “Seju aizsedzoša apģērba nēsāšanas ierobežojuma likuma” analīze, secinot, ka šāda veida ierobežojums Latvijā nebūtu tiesiski attaisnojams. Autore cer, ka šis zinātniskais darbs sniegs priekšstatus par Islāma civilizāciju un musulmaņu galvassegu nēsāšanas ierobežojumiem Eiropā.
dc.description.abstractThe flood of imigrants and refugees from Islamic countries are exacerbated question about muslim headscarves wearing. European countries ban the wearing of headscraf based on protection public safety and order, other human rights and freedom, gender equality, the principle of secularism. An absolute prohibition to wear of headscraf are in France and Belgium, some countries forbid to wear a headscarf in schools, public sector jobs. The aim of this work is to determine when and under what circumstances the ban of wearing muslim headscraf is legally justifiable and to analyze, whether such prohibition is compatible with right of religion, as well as, to exploring European countries and the European Court of Human Rights practice, come to a conclusion, whether regulation of ban the wearing muslim headscraf is possible in Republic of Latvia. In the first chapter of work is researched Islamic civilization, concluding that in wester society is formed wrong view about Islamic civilization, namely, in Islamic society are respected human rights, not allowed to kill person without reason, wearing of muslim headscarves are not the religion obligation,which is arised from Quran, but tradition. In second chapter is researched when and under what circumstance European countries are banned the wearing of muslim headscarves, come to a conclusion that European countries such restriction base with in European Convention on Human Right 9. article mentioned legitimate aims, with gender equality and principle of secularism. In the third chapter is researched religion organizations in Latvia, infering that in Latvia are traditional, untraditional and minorities religion organizations. Also in the third chapter is carried out bill “Law of restriction to wear clothes that hide the face” analyze, concluding that such restriction in Latvia would not legally justifiable. An author hope that this scientific work will give view about Islamic civilization and restrictions to wearing muslim headscarves in Europe.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectIslāms
dc.subjectreliģijas tiesības
dc.subjectmusulmaņu galvassegas
dc.subjectierobežojumi Eiropā
dc.subjectreliģiskās organizācijas
dc.titleMusulmaņu galvassegu nēsāšanas regulējums Eiropā
dc.title.alternativeRegulation of muslim headscraf wearing in Europe
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record