Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnikas personāla gatavība ārkārtas medicīniskās situācijās
Author
Ligute, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Ivanovs, Igors
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma: “Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnikas personāla gatavība ārkārtas medicīniskās situācijās”. Tēmas aktualitāti pamato dabas un cilvēku izraisīto katastrofu pieaugums pasaulē, radot ārkārtas medicīniskās situācijas ārstniecības iestādēs. Darba mērķis: analizēt un aprakstīt kā neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnikas personāls vērtē savu gatavību ārkārtas medicīniskās situācijās. Pētījuma hipotēze: personāls ar iepriekšēju praktisko pieredzi ārkārtas medicīniskās situācijās novērtē sevi ar augstāku gatavības līmeni, salīdzinot ar tiem, kam nav praktiskā pieredze ārkārtas medicīniskās situācijās. Pētniecības metode: kvantitatīvs pētījums. Pētniecības instruments: aptaujas anketa. Pētījuma rezultāti: 100 respondentu (ārsti, ārstu palīgi un māsas) pašvērtējuma analīze liecina, ka iepriekšējā praktiskā pieredze ārkārtas medicīniskās situācijās nosaka labāku izpratni (gatavību) par to pārvaldību un individuāliem pienākumiem, salīdzinājumā ar personālu bez pieredzes. The subject of the master’s study is “Preparedness of the staff of the emergency clinic in emergency medical situations”. The subject’s urgency is determined by an increasing worldwide accidence of natural disasters as well as those caused by human activity leading to emergency situations in health-care institutions. The aim of the study is to assess and to describe the way emergency unit’s staff evaluate their preparedness of the emergency medical staff for emergencies. The hypothesis of the study: staff with experience in emergency situations is assessing their preparedness with a higher level compared to staff with no emergency experience. Study method: a quantitative study. Study tool: a questionnaire. Study results: analysis of a 100 respondents' (doctors, paramedics, nurses) self evaluation shows that practical experience in emergency situations determines a better understanding (preparedness) of management of emergency situations and individual duties related to them, compared to staff without prior experience in emergencies.