Darba tirgū un mācībās neiesaistīto jauniešu (NEET) integrācija sabiedrībā Latvijā
Author
Grundāne, Kristina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Niklass, Mareks
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot faktorus, kas ietekmē NEET jauniešu integrāciju sabiedrībā Latvijā. Darbā analizēta Burdjē un Kolmena sociālā kapitāla teorija, Bekera cilvēkkapitāla teorija, kā arī Beka riska sabiedrības teorija. Darba gaitā autore veic 11 daļēji strukturētas intervijas ar NEET jauniešiem. NEET jauniešiem ir grūtības integrēties darba tirgū, jo darba devēji nevēlas pieņemt darbā nepieredzējušus, slikti kvalificētus un mazizglītotus darbiniekus. Dažiem no NEET jauniešiem ir arī pārāk lielas ambīcijas un cerības attiecībā pret iespējamo nodarbinātību. Vairākiem NEET jauniešiem izglītība nav vērtība. Arī ģimenes ietvaros par izglītību tiek maz runāts. Viņu vecākiem nav nepieciešamā sociālā un cilvēkkapitāla, lai atbalstītu viņus mācībās. Gala rezultātā sabiedrībā NEET jauniešiem pastāv ievērojams bezdarba risks arī gadījumos, kad darbs tiek meklēts. The bachelor thesis is aimed to find out the factors that influence the integration of NEET youth into Latvian society. The author analyzes social capital theories advanced by Bourdieu and Coleman, a human capital theory by Becker and a theory of risk society proposed by Beck. Empirical data were gathered in 11 semi-structured interviews with NEET youth. NEET youth have considerable difficulties in getting a job because employers are reluctant to hire the inexperienced, poorly skilled and educated. A few also have too high expectations and ambitions concerning prospective employment. Many NEETs do not value education. They seldom speak about it at home, too. Their parents do not have necessary social and human capital to support their studies. At last, NEETs are at a considerable risk of underemployment and unemployment in society.