Paaudžu informacionālās uzvedības (informācijdarbības) atšķirības
Author
Petrovska, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Katra paaudze ir uzaugusi atšķirīgā vidē, tāpēc arī to informacionālās uzvedības spējas atšķiras. Līdz šim ir maz pētījumu, kuros būtu salīdzināta paaudžu informacionālā uzvedība Latvijas kontekstā. Pētījuma mērķis ir padziļināt izpratni par paaudžu informacionālās uzvedības atšķirībām. Pētījuma teorētiko bāzi veido sociālo pētījumu kompānijas GfK veidotais pētījums”Latvijas paaudžu anatomija”, kā arī T. Vilsona Informācijas meklēšanas modelis (1995. gada versija). Pētījuma veikšanai tika izmantotas vairākas metodes - verbālā protokola metode, intervija un anketēšanas metode. Pētījumā secināts, ka lietotāju tehnoloģiskās prasmes ietekmē viņu informacionālo uzvedību. Each generation has grown up in a different environment which is the reason why their information behaviour differ. So far there haven`t been many researches where generation information behaviour has been compared in the context of Latvia. The aim of the research is to explore the difference of generation information behaviour more in depth. The theoretical basis is a research „Anatomy of Generations in Latvia‘ carried out by Gfk, a company of social surveys, and Model of Information Search Behaviour by T. Wilson (1995). To carry out the research, various methods were used: „think a load“ method, interview and survey. It was concluded that user technological skills influence their information behaviour.