• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Studentu pirkšanas lēmumu ietekmējoši faktori veikalu tīklā "Rimi"

Thumbnail
View/Open
309-55004-Neverovska_Laura_ln13014.pdf (1.595Mb)
Author
Ņeverovska, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma „Studentu pirkšanas lēmumu ietekmējoši faktori veikalu tīklā ‘’Rimi’’. ‘’ Bakalaura darbs veidots trīs daļās- teorētiskā daļa, metodoloģiskā daļa un bakalaura empīriskā jeb pētījumu daļa. Darba pirmā daļa jeb teorētiskā daļa veido literatūras apskatu par pārdošanas veicināšanu, patērētāju, tā uzvedību, uztveri un tipiem, zīmolu un tā attiecībām ar patērētāju, pirkšanas lēmumu ietekmējošiem faktoriem un impulsīvu iepirkšanos. Darba otrā daļa sastāv no pētniecības metožu- anketēšanas, intervijas un novērojuma aprakstīšanas. Darba trešā daļa ietver studentu vispārējo pirkšanas paradumu, pirkšanas lēmumu ietekmējošu faktoru un impulsīvas iepirkšanās veikalu tīklā ‘’Rimi’’ analizēšanu.
 
Theme of bachelor thesis is " Factors influencing students’ decision making in the store network of ‘’Rimi ‘’. '' Thesis developed three parts- theoretical part of the methodological part and everything finally bachelor or empirical research part. The first part or theoretical part consists of a literature review of sales promotion, consumer, its behavior, perception and types, brand and its relationship with the consumer, buying decision and the factors influencing impulsive shopping. In the second part consists of a research methods- questionnaires, interviews and observation description. Working the third part consists of students overall buying habits, buying decision influence factors and impulsive shopping in store network '' Rimi '' analysis. Keywords: consumer, influencing factors, brand, students, impulsive buying, Rimi.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33953
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV