Show simple item record

dc.contributor.advisorZelče, Vita
dc.contributor.authorTinkusa, Valda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:12:02Z
dc.date.available2016-07-04T01:12:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55165
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33958
dc.description.abstractMaģistra darba „Pārmaiņu Pierīgas novadu vispārizglītojošajās skolās reprezentācijas analīze. 2015. gads” mērķis ir izpētīt Pierīgas novadu skolu komunikāciju ar sabiedrību, analizējot to reprezentāciju medijos, sociālajos tīklos un skolu mājaslapās un tās saistību ar izmaiņām normatīvajos dokumentos. Darbā tiek pētītas sabiedrības pārmaiņu teorijas un to ietekme uz skolu darbību, ko nosaka regulējums normatīvajos dokumentos. Pārmaiņas Latvijas izglītības sistēmā mūsdienās ir vērstas uz to, lai sasniegtu Eiropas valstu līmeni, tādēļ darbā tiek pētītas piecu attīstītāko Eiropas valstu izglītības sistēmas. Pētījumā ir iekļauta teorija par sociālo reprezentāciju, kas saistīta ar skolu un izglītību. Maģistra darbā tiek sniegts ieskats Izglītības un zinātnes ministrijas komunikācijā ar sabiedrību, darba pētījums balstīts uz Pierīgas novadu vispārizglītojošo vidusskolu darbības reprezentāciju. Lai gūtu atbildes uz izvirzītajiem pētījuma jautājumiem, darba ietvaros analizēti ar trim zinātniski pētnieciskajām metodēm – kontentanalīzi, aptauju un ekspertu interviju – iegūtie dati. Pētījuma rezultātā izdarīti secinājumi, ka pārmaiņas sabiedrībā ietekmē pārmaiņas izglītībā, bet Pierīgas novadu vidusskolu reprezentācija ir plaša – valsts un reģionālajos medijos, skolu mājaslapās un populārākajos sociālajos tīklos Facebook un Twitter un citur.
dc.description.abstractThe goal of master’s thesis „Representations of Pieriga Schools Changes. Year 2015” is to investigate Pieriga counties’ schools’ communication with society through representation in media, social networks and web pages of schools and connection of such activities with changes in normative documentation. This thesis discusses social development theories and their impact on operational activities of schools that are regulated by normative documentation. Changes in education system of Latvia are aimed at reaching level of European countries, therefore the theses examines education systems in five the most developed countries of Europe. This study includes a theory of social representation that is related with school and education. Master’s thesis provides an insight in communication with society by Ministry of Education and Science. This study is based on operational activity representation in Pieriga counties’ schools of general education. Three research methods where used to answer the questions put forward by this thesis. The applied methods are content analysis, questionnaire and expert interview. On the basis of the results of this research, it can be concluded that changes in society impact changes in education, however representation of Pieriga counties’ high schools is wide – countrywide and regional media, web pages of schools and the most popular social networks Facebook and Twitter. Keywords: society, change, representation, normative documentation, education, school, web pages of schools, media, social networks.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectpārmaiņas
dc.subjectsabiedrība
dc.subjectskola
dc.subjectmediji
dc.subjectsociālie tīkli
dc.titlePārmaiņu Pierīgas novadu vispārizglītojošajās skolās reprezentācijas analīze. 2015. gads
dc.title.alternativeAnalysis of Representations of Pierīga Schools Changes. 2015
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record