Latvijas sportisti sociālajā tīklā Instagram: maskulinitātes aspektu analīze
Author
Bērziņš, Roberts
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņš, Didzis
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Latvijas sportisti sociālajā tīklā Instagram: maskulinitātes aspektu analīze”. Darba struktūra sastāv no ievada, teorētiskās, metodoloģiskās, empīriskās daļas un secinājumiem. Darba pētāmā problēma - Latvijas sportistu sevis prezentēšana sociālajā tīklā Instagram, ar kādiem paņēmieniem tiek izrādīta maskulinitāte. Darba mērķis ir noskaidrot, kā Latvijā un arī pasaulē zināmi sportisti sevi izrāda sociālajā tīklā Instagram, kā arī atlasīt pētījumam nepieciešamo teorētisko literatūru. Lai izprastu sevis prezentēšanas procesus, darba teorētiskajā pamatojumā tiks apskatīta literatūra par Ervinga Gofmaņa dramaturģisko pieeju. Lai analizētu sevis prezentēšanu caur fotogrāfijām, tiks apskatīta literatūra par fotogrāfijām un vizuālo vēstījumu. Tiek aplūkota teorija par internetu, sociālajiem tīkliem un Instagram, lai izprastu internetā notiekošos procesus. Analizēti tiks šādu sportistu Instagram profili: Zemgus Girgensons, Māris Štrombergs, Viesturs Saldavs, Kaspars Kambala, Mairis Briedis, Kristaps Porziņģis, Kaspars Saulietis, Miks Indrašis, Pauls Jonass un Mārtiņš Egle. Lai analizētu sportistu ievietoto saturu Instagram, tiks izmantota kvalitatīvā kontentanalīze. Daļēji strukturēta intervija tiks izmantota, lai noskaidrotu sportistu Instagram lietošanas iemeslus un izpratni par sevis izrādīšanu. Pēc tam daļēji strukturētās intervijas dati tiks salīdzināti ar kvalitatīvās kontentanalīzes datiem. The title of this bachelor is “Latvian athletes in the social network Instagram: masculinity aspect analysis”. Structure of this work consists of introduction, theoretical, methodological, empirical part and conclusion. The main problem is Latvian athletes self-presentation in social network Instagram, and how it affects society. The aim is to research how popular Latvian athletes represents them selves in social network Instagram, what they are showing off, also the aim is to collect and read theoretical literature. To understand the processes of self-presentation author will review literature of Erving Goffman dramaturgical approach. To analyze and understand self-presentation through photographies author will use theoretical literature about visual message of photographies. Also will be used literature about internet, social network and Instagram, to understand these processes. In empirical part will be analyzed following profiles: Zemgus Girgensons, Maris Strombergs, Viesturs Saldavs, Kaspars Kambala, Mairis Briedis, Kristaps Porzingis, Kaspars Saulietis, Miks Indrasis, Pauls Jonass and Martins Egle. To analyze these profiles will be used research methods of qualitative visual content analyses and semi-structured interview.