• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Režisora Aigara Graubas filmu "Baiga vasara", "Rīgas sargi" un "Sapņu komanda 1935" izmantoto tehniku un vizuālās komunikācijas analīze

Thumbnail
View/Open
309-55347-Felsa_Zanete_zf13001.pdf (5.185Mb)
Author
Felsa, Žanete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Režisora Aigara Graubas filmu "Baiga vasara", "Rīgas sargi" un "Sapņu komanda 1935" izmantoto tehniku un vizuālās komunikācijas analīze”. Bakalaura darbā pētāmā problēma ir – kādi ir filmu galvenie vizuālās komunikācijas elementi, kādas tehniskās pieejas tika izmantotas filmu veidošanā, kāpēc, un kā tas atspoguļojas filmu vizuālajā komunikācijā? Tika izvirzīti galvenie uzdevumi – izanalizēt literatūru par Latvijas kino vēsturi, vēsturisko kino žanru, digitālo kino, filmas tapšanas posmiem, vizuālo komunikāciju; intervēt filmas veidotājus (režisoru, producentu, montāžisti, operatoru); veikt filmu kvalitatīvo kontentanalīzi; apkopot un salīdzināt iegūtos rezultātus, un veikt secinājumus . Bakalaura darbā izmantotās pētniecības metodes – dziļā intervija un kvalitatīvā kontentanalīze. Pētījuma galvenie secinājumi – režisors Aigars Grauba filmās izmanto standartizētus vizuālās komunikācijas elementus un tehniskās pieejas. Tomēr redzami arī izņēmumi. Filmām ir vairāk muzikāls kā vizuāls raksturs. Liela nozīme ir datorģenerēto tēlu izmantojumam.
 
The subject of bachelor thesis is – “Analysis of the technology and visual communication in the director Aigars Grauba’s films "Summer of Terror", "Defenders of Riga" and "Dream Team 1935" ”. The main problem of the bachelor thesis is – what are the main visual communication elements and techniques used in Aigars Grauba’s films and why? How that reflects on films visual communication? The main tasks is – analyse literature about Latvia film history, historical film genre, digital film, film production and visual communication; interview people from film crew, such as director, producer, montage director and operators; do qualitative contentanalysis of films; summarize and compare results; make conclusions Research methods used in the bachelor thesis – in-depth interview and qualitative contentanalysis. The main conclusions of the research is that in movies produced by Aigars Grauba are used standard visual communication elements and techniques. But there are some exceptions. Films has more musical than visual nature. Computer generated images are very important in Aigars Grauba’s films.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33993
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV