Interaktīvās spēles Art Deco apgūšanai kulturoloģijā
Author
Dukure, Ausma Asnāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Ausmas Asnātes Dukures diplomdarba tēma ir „Interaktīvās spēles Art Deco apguvei kulturoloģijā”. Darba mērķis ir apzināt interaktīvās spēles spēlēšanas un veidošanas iespējas un nozīmi kulturoloģijas mācību procesā Art Deco apguvei. Diplomdarbā apskatīta Art Deco ideoloģija, tās vēsturiskie izcelšanās iemesli, ideoloģijas konceptu izpausmes arhitektūrā, mākslā un latviešu mākslinieku daiļradē. Darba ietvaros aprakstīta interaktīvo spēļu lietojuma problemātika un spēles kā mācību metodes pamatojums. Autore ir izstrādājusi interaktīvo spēļu ieteikumus skolēniem Art Deco apguvei, pēc kuriem 2.kursa skolēni izveidojuši interaktīvās spēles. Autore ir secinājusi, ka interaktīvo spēļu veidošana nodrošina aktīvu skolēnu iesaistīšanos, sekmē skolēnu interesi par mācību procesu un temata apguvi, kā arī palīdz īsā laikā apgūt jaunas zināšanas. Darbam ir 4 nodaļas, 17 apakšnodaļas un 4 pielikumi. Ausma Asnātes Dukure‟s diploma thesis title is “Interactive Games to Study about Art Deco in Culturology”. The objective of the diploma thesis is to identify the value of gaming and game development possibilities for the learning process of Art Deco in Culturology. Diploma thesis includes review of Art Deco ideology, causes for its historical origination, ideological concepts‟ manifestations in architecture, visual art and works of Latvian artists (Aleksandra Beļcova, Ansis Cīrulis, Sigismunds Vidbergs). Thesis includes analysis of various usages of interactive games and related problematics of gaming as a learning method. Author has made recommendations for game development which could be used by students for Art Deco learning, these recommendations were later used by the second year students of Ogre‟s College to develop interactive games. Author has concluded that the development of the interactive games provides opportunities for students‟ participation, increases students‟ interest towards learning process and learning of subject as well as assists to acquire new knowledge in a short span of time. Thesis includes 4 chapters, 17 subchapters and 4 annexes.