Show simple item record

dc.contributor.advisorAusekle, Dagmāra
dc.contributor.authorDiedrika, Annija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-06T01:02:34Z
dc.date.available2016-07-06T01:02:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54640
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34050
dc.description.abstractDiplomdarbā “Mārtiņa Zīverta lugu “Cilvēks grib dzīvot” un “Kāds, kura nav” iepazīšana 11. klasē” pētīta problēma, kā sekmēt skolēnu prasmi pilnvērtīgi apgūt literāru darbu, kas rosinātu skolēnus izvērtēt tajā paustos eksistenciāli nozīmīgos jautājumus. Diplomdarba mērķis ir izstrādāt vienu no metodiskās sistēmas variantiem, kas sekmētu eksistenciāli nozīmīgu problēmu atklāsmi skolēnu interesi saistošās literatūras mācībās. Diplomdarba teorētiskajā daļā apzināta un izvērtēta informācija par literatūru kā mākslas priekšmetu, aprakstītas un izvērtētas mācību metodes un metodiskie paņēmieni literatūras mācību kontekstā, aplūkots eksistenciālisms kā modernisma virziens literatūrā, sniegts ieskats Mārtiņa Zīverta personībā un daiļradē. Pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā tika veikta skolēnu anketēšana, lai noskaidrotu skolēnu attieksmi pret mācību priekšmetiem skolā, mācīšanās ieradumiem, literatūras lomu skolēnu dzīvē un skolēnu ārpusskolas interesēm. Respondentu sniegtās atbildes tika apkopotas un analizētas, lai veidotu skolēnu interesēm atbilstošu metodiskās sistēmas variantu, ņemot vērā skolēnu iecienītākās mācību metodes un metodiskos paņēmienus. Darbā sniegti 8 mācību stundu norises apraksti, izvērtēta skolotājas un skolēnu sadarbība. Diplomdarbam veidots pielikums, kas apkopo anketu skolēniem, skolotājas veidotus mācību materiālus, PowerPoint prezentācijas, skolēnu darbu paraugus. Atslēgvārdi: Mārtiņš Zīverts, dramaturgs, skolēni, mācību metodes, motivācija. Atslēgvārdi: Mārtiņš Zīverts, dramaturgs, skolēni, mācību metodes, motivācija.
dc.description.abstractThe graduate work ‘Introducing with Martins Ziverts’s plays Person Wants to Live and The One Who is not Here in Grade 11’ studies how to enhance pupils’ skill of in-depth exploration of a literary work, which would allow students to assess its significant existential questions. The goal of this study is to develop a methodological framework that would promote the revelation of significant existential questions in literature studies that capture students’ interest. The theoretical part of the paper studies and evaluates information about literature as a discipline of art; study methods and methodological strategies in the context of literature studies are described and assessed; existentialism as a modernist literary movement is looked at and an insight in the writings and the personality of Martins Ziverts is provided. Surveys were given to students in order to inquire about their attitude towards school subjects, study habits, the role of literature in their daily lives, and the after-school interests. Their answers were summed up and analyzed in order to create a methodological framework according to their interests, taking into consideration pupils’ favourite study methods and methodological techniques. The paper provides descriptions of 8 lessons and appraisal of teacher’s and students’ collaboration. The research paper includes an appendix that assembles the questionnaire for the pupils, study materials created by the teacher, Power Point presentations and examples of pupils’ works. Key words: Martins Ziverts, playwright, pupils, study methods, motivation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectMārtiņš Zīverts
dc.subjectdramaturgs
dc.subjectskolēni
dc.subjectmācību metodes
dc.subjectmotivācija
dc.titleMārtiņa Zīverta lugu "Cilvēks grib dzīvot" un "Kāds, kura nav" iepazīšana 11. klasē
dc.title.alternativeIntroducing Mārtiņš Zīverts’ Plays ‘Person Wants to Live’ and ‘The One Who Is not Here’ in Grade 11
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record