Show simple item record

dc.contributor.advisorDudareva, Inese
dc.contributor.authorAizena, Jevgeņija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-06T01:02:35Z
dc.date.available2016-07-06T01:02:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55333
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34054
dc.description.abstractŠajā maģistra darbā tiek apskatītas mācību ekskursiju efektīvā organizēšana fizikas pielietojuma reālās dzīves situācijās demonstrēšanai vidusskolas posmā. Pētījuma mērķis ir pilnveidot vidusskolas fizikas mācību procesu, demonstrējot fizikas pielietojumu reālās dzīves situācijās, izstrādājot mācību ekskursijas uz medicīnas iestādēm. Šī darba ietvaros ir apkopota un analizēta informāciju par mācību ekskursiju organizēšanu dabaszinātņu mācību procesā, kā arī izanalizēts fizikas mācību priekšmeta standarts un paraugprogramma un izvērtēti mācību uzdevumi, kurus var efektīvi sasniegt, izmantojot mācību ekskursijas uz medicīnas iestādēm. Ir izveidoti un aprobēti metodiskie atbalsta materiālus fizikas zināšanu un prasmju pielietojuma demonstrēšanai mācību ekskursijās uz medicīnas iestādēm, kā arī ir izvērtēta ekskursiju nepieciešamība fizikas mācību programmas uzdevumu veikšanai, vidusskolēnu izziņas vēlmes motivēšanai, fizikālo parādību un procesu izpratnei. Ir veikta intervijas, lai noskaidrotu ekspertu viedokļus par eksursiju organizēšanas metodes priekšrocībām, kā arī tika anketēti vairāki dabaszinātņu skolotāji par mācību ekskursiju aktualitāti dabaszinātņu stundās. Šis pētīums ir aktuāls, jo tas apstiprina ekskursiju aktualitāti dabaszinātņu priekšmetu apģūšanai, kā arī piedāvā ekskursiju veiksmīgi aprobētus materiālus, ko var izmantot ekskursijas organizēšanai un obligātā satura uzdevumu izpildei fizikas priekšmeta ietvaros. Lai iegūtu datus pētījuma analīzei, tika pielietoti gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās metodes. Lai izpētītu jautājumu par ekskursiju organizēšanu dabaszinātņu mācību procesā, tika veikta literatūras atlase un analyze. Lai izvērtētu ekskursiju nepieciešamību fizikas mācību programmas uzdevumu veikšanai, vidusskolēnu izziņas vēlmes motivēšanai, fizikālo parādību un procesu izpratnei, tika veikta intervija ar ekspertiem, tika veikta dabaszinātņu skolotāju anketēšana un skolēnu refleksijas analīze. Darbā tiek izmantota teorētiskā metode, bet empīriskajam pētījumam tika izmantota skolēnu refleksijas analīze, skolotāju anketēšana, intervija ar ekspertiem, ekskursiju novērojums un analīze.
dc.description.abstractThis master’s thesis focuses on field trips efficient organization for Physics knowledge application in real life situations demonstration in higher secondary school. The aim of thesis is to improve high school physics teaching process, demonstrating physics applications in real-life situations, developing field trips to medical institutions. The methodological materials are designed and piloted for physics knowledge and skills application and demonstration in field trips to medical institutions, as well as the need of field trips for physics curriculum tasks assessment, imotivation of higher secondary school students and for understanding the phenomena and processes in physics. This thesis covers analysis of theoretical information on field trips in Science teaching process. As well as the analysis of the physics subject standard and model program and evaluated learning tasks that can be effectively achieved through field trips to medical institutions. Interviews are conducted to find out the opinions of experts on methods of organizing field trips benefits. The questionnaire has been made for science teachers about field trips relevancy in science subjects. This study is relevant since it confirms excursion topicality of Science subjects, as well as offers successfully tested materials that can be used to organize field trips to medical institutions and asses the content of Physics subject standart. To obtain the data analysis of the study, both qualitative and quantitative methods were used. To explore the issue of excursions science teaching process it was carried out in the literature selection and analyzis. To evaluate the need of field trips in physics curriculum tasks in higher secondary school certificates wishes motivation, physical phenomena and processes for understanding,the interviews with experts were carried out, was conducted in natural sciences teacher questionnaires and student reflection analysis. In the thesis, the theoretical method, and empirical research was used for student reflection, analysis, teacher questionnaires, interview with experts, field trip observation and analysis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmācību ekskursija
dc.subjectmedicīnas iestādes
dc.subjectfizika
dc.subjectvidusskola
dc.titleMācību ekskursijas fizikā vidusskolā
dc.title.alternativeField Trips in Physics in High School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record