Show simple item record

dc.contributor.advisorKudinska, Marina
dc.contributor.authorMaščinska, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-06T01:03:23Z
dc.date.available2016-07-06T01:03:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other52455
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34122
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir Projekts Privātās pirmsskolas izglītības iestādes “ Šūpulītis” dibināšana. Darba autore pievērsās šī projekta īstenošanai, jo mūsdienās vēl aizvien aktuāli ir jautājumi par brīvu vietu trūkumu pašvaldības bērnudārzos, par pirmsskolas izglītības kvalitāti, par pirmsskolas pedagogu atalgojumu, kā arī par pirmsskolas izglītības iestāžu atrašanos tai neatbilstošās telpās. 2015.gada septembrī Rīgas pašvaldību bērnudārzos netika nodrošināta vieta aptuveni 2000 bērnu, kas nozīmē, ka šo bērnu vecākiem ir jāmeklē citi bērnu pieskatīšanas veidi, lai viņu bērnam tiktu nodrošināta pirmsskolas izglītība. Viena no alternatīvām, ko izvēlēties vecākiem, lai viņi varētu atgriezties savās ikdienas darba gaitās ir izmantot aukļu pakalpojumus, un otra ir sūtīt bērnu uz kādu no privātajām pirmsskolas izglītības iestādēm. Vairums vecāku dos priekšroku pakalpojumam, kurš viņiem būs izdevīgāks un ērtāks, nevis tādam kurš nāks par labu viņu bērnam. Darba autore uzskata, ka aukļu pakalpojumi un privāto dārziņu izmaksas ir aptuveni vienādas, toties bērnu ieguvumu ziņā, bērniem pēc 3.gadu vecuma, lielāki ieguvumi būs bērnam, ja viņš apmeklēs bērnudārzu, kurā tam būs iespēja kontaktēties ar citiem vienaudžiem, piedalīties attīstošās rotaļnodarbībās, kā arī iespēju apgūt kvalitatīvu pirmsskolas izglītību. 2015.gadā Rīgas pašvaldībā darbojās 129 privātās pirmsskolas izglītības iestādes,un par spīti augstajai dārziņa apmeklējuma cenai, brīvu vietu daudzās privātajās pirmsskolās nebija un pat bija izveidojusies rinda, kas liecina, ka arī privāto pakalpojumu sniedzēji nespēj uzņemt visus rindā esošos bērnus. Vairums vecāku dod priekšroku privātajai pirmskolai, jo tur grupiņās mēdz būt ne vairāk kā 10 bērni grupiņā, tur pretī pašvaldībās ir pat 20 un vairāk bērnu grupiņās, kas liecina, ka bērns saņem mazāku uzmanību un rūpes no pedagogu puses. Nereti noteicošais ir arī labiekārtotas telpas, un pieejamais rotaļlietu klāsts, kas ir daudz jaunākas un modernākas, nekā pašvaldību pirmsskolās.
dc.description.abstractMaster thesis name is Project: Establishment of Private Kindergarten “Šūpulītis” . The author focused of this project realisation, because today still are actual the questions about available places in kindergartens, about pre-school education quality, about pre-school teachers' salaries, as well as pre-school education being in the inadequate premises. In september of 2015, in Riga’s municipals kindergartens weren’t provided places for about 2000 childrens, which means that the parents of this childrens must look for another child care places and options to provided their childrens pre-school education. One of the alternatives that parents choose for them to return to their daily agenda is to use babysitters, and the other is to send a child to one of the private pre-school educational institutions. Most parents will give priority to the service, which for them will be more favorable and more convenient, and it won’t be the best selection for their children. The author of master thesis, consider that the babysitter’s services and private kindergarten costs are quite similar, but the child benefits after the 3rd year of age, the child will be greater benefits if he will attend kindergarten in which it will be able to contact with other peers to participate in developing activities, as well as the opportunity to acquire high-quality pre-school education. In 2015 in Riga’s municipality worked 129 private preschools, and despite the high price of its services, most of private kindergartens were full, and there wasn’t free places, and even have waiting lists, which shows that private service providers are unable to absorb all queued children. Most of the parents prefer private preschools, because there tends to be a small group’s no more than 10 children in one group, opposite municipalities preschools were 20 and more children’s in one group, suggesting that the child receives less attention and care from the teachers' side. Often prevail factor for parent’s choice is comfortable rooms, and the available range of toys, which is much newer and more modern than in the municipal kindergartens.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFinanses un kredīts
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectbērnudārzs
dc.subjectpedagogi
dc.subjectbērni
dc.subjectrotaļnodarbības
dc.titleProjekts: Privātās pirmsskolas izglītības iestādes "Šūpulītis" dibināšana
dc.title.alternativeProject: Establishment of private Kindergarten "Šūpulītis"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record