• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Radiofrekvences identifikācijas izmantošana laika izsekošanai sporta sacensībās

Thumbnail
View/Open
303-53432-Zelenina_Zane_zz12007.pdf (2.025Mb)
Author
Zeļēņina, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praudiņš, Kārlis
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā tiek analizētas pasīvo RFID etiķešu izmaksu samazinājuma potenciāls kā iespēja biznesa veidošanai. Specifiski, lai skriešanas sacensību “Stirnu Buks” organizatoram varētu piedāvātu izdevīgāku laika izsekošanas tehnoloģiju par pašreizējo ārpakalpojuma sniedzēju - SPORTident. Darba rezultātā tiek secināts, ka ir iespējams piedāvāt pasīvo laika izsekošanas sistēmu lētāk par pašreizējo konkurentu un gūt sākotnēji plānoto peļņu. Tajā pašā laikā atšķirība no konkurenta piedāvātās cenas ir pietiekoši neliela, lai apšaubītu klienta vēlmi mainīt pakalpojuma sniedzēju. Piedāvātā pakalpojuma cenas samazināšana gadījumā mērķa peļņa netiek sasniegta un tiek secināts, ka tādā gadījumā piegādātājam nav izdevīgi uzsākt projekta realizāciju. Vēl jo vairāk tiek secināts, ka klientam kontrolpunktu daudzums ir svarīgākā laika izsekošanas sistēmas īpašība nevis izmaksas.
 
This paper analysis cost decrease potential of passive radio frequency tags as opportunity to create business model. Specifically, to offer running contest “Stirnu Buks” lower priced time tracking system than existing service provider – SPORTident. As a result it is concluded that it is feasible to offer lower priced service with passive time tracking system than competitor and in the same time reach planned target profit. However, small difference between proposed and competitors price may question client’s willingness to change service provider. In case of lowering the sales price, planned target profit is not reached. Therefore, it is concluded that it is not worth to start the project at all. Moreover, it is found that most important aspect about time tracking system for client is control station count not cost reduction.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34143
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV