Sociālo mediju izmantošana Eiropas pilsonības izpratnes veidošanā jauniešu auditorijas vidū Latvijā.
Author
Gaušis, Eduards
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā ir pētīts potenciāls ES institūcijām izmantot sociālos medijus komunikācijā ar iedzīvotājiem. Tai skaitā, lai veidotu iedzīvotāju, un jo īpaši jauniešu, Eiropas pilsonības izpratni. Teorētiskajā daļā apkopotajos materiālos Eiropas pilsonība ir analizēta no trīs aspektiem: piederības, tiesībām un līdzdalības. Maģistra darbā ir apkopoti pastāvošie uzskati par sociālo mediju izmantošanu institūciju saziņā ar iedzīvotājiem un pamatojums šādas saziņas nepieciešamībai. Empīriskajā daļā ir analizēts Eiropas Parlamenta latviešu valodā esošajos četros sociālo mediju kontos publicētais saturs par laika periodu no 2015. gada 1. jūlija līdz 31. decembrim. Pētījuma rezultāti sniedz uzskatāmu priekšstatu par publicētajos ierakstos visvairāk izmantotajām Eiropas pilsonības aspektu tēmām, saņemto atgriezenisko saiti un jauniešu iesaistes īpatsvaru. The thesis investigates the potential for the use of social media in communication between European institutions and citizens, particularly youth, and its role in construction of the notion of European citizenship. In the theoretical part European citizenship is analysed from three perspectives: sense of belonging; rights, and participation. Contemporary views on the use of social media for communication between institutions and citizens are outlined. For the practical part, the content of four European Parliament’s social media accounts in Latvian is analysed during the period from July 1, 2015 to December 31, 2015. The conclusions give a strong notion on the frequency of European citizenship topics in the corresponding social media accounts, as well as on the amount of feedback and the share of youth involvement in this communication.