Show simple item record

dc.contributor.advisorKurlovičs, Jānis
dc.contributor.authorRumbiņa, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-06T01:04:41Z
dc.date.available2016-07-06T01:04:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53108
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34278
dc.description.abstractAptieku uzdevums ir sniegt pacientiem pamata farmaceitisko aprūpi. Mūsdienās arvien biežāk ir sastopami dažādi papildus pakalpojumi, ko aptiekas piedāvā saviem pacientiem, ar mērķi gan piesaistīt klientus, gan veicināt pacienta-farmaceita attiecību uzlabošanu, gan nodrošināt maksimāli kvalitatīvu pacientu vajadzību izpildīšanu. Bakalaura darba mērķis ir aprakstīt Īrijas aptiekās sniegtos farmaceitiskos papildus pakalpojumus un Īrijā strādājošo farmaceitu attieksmi pret tiem, un noskaidrot Latvijas farmaceitu uzskatus par papildus pakalpojumiem un identificēt kādus šķēršļus papildus pakalpojumu ieviešanai Latvijas aptiekā saskata Latvijas farmaceiti. Darba veikšanā tika izmantota empīriskā pētījuma metode. Anketas aizpildīja Latvijas veselības aprūpes speciālisti - farmaceiti, farmaceitu asistenti un farmācijas sfērā strādājoši cilvēki, kuriem ir farmaceitiskā izglītība. Datu analīzei tika izmantotas 107 aptaujas. Lai noskaidrotu Īrijas farmācijas nozarē strādājošo viedokli, tika veiktas telefona un tiešās intervijas ar farmaceitiem. Kopā Īrijā tika veiktas 25 intervijas. Rezultātā tika secināts, ka Latvijas farmaceiti Īrijas aptiekās sniegtos papildus pakalpojumus tomēr sniegtu nelabprāt, Īrijā strādājošie farmaceiti ir pārsvarā apmierināti ar šādu pakalpojumu veikšanu. Latvija un Īrija ir atšķirīgas valstis un atšķiras to izpratne par farmaceitisko aprūpi un atšķiras piedāvātie farmaceitiskās aprūpes papildus pakalpojumi. Tāpat abās valstīs ļoti dažādi tiek uztverti farmaceita kā veselības aprūpes speciālista pienākumi attiecībā pret pacientu un atšķiras pašu aptieku telpu izkārtojums, lai nodrošinātu farmaceitiskās aprūpes sniegšanu. Farmaceitiskās aprūpes pakalpojumu sniegšanas veids ir atkarīga no ekonomiskās situācijas valstī, kulturālām atšķirībām, pacienta un farmaceita savstarpējām attiecībām, cilvēciskām īpašībām un sabiedrība pastāvošajām vērtībām, kā arī sabiedrības attieksmes pret līdzcilvēkiem cilvēkiem kopumā. Latvijā uz doto brīdi nav pietiekami detalizēti izstrādāti standarti, kas atrunātu papildus farmaceitisko pakalpojumu sniegšanu aptiekās.
dc.description.abstractThe main purpose of pharmacies is to offer basic pharmaceutical services to their customers. Nowadays there are various other services that pharmacies are offering to their customres in addition to the basic services. The reason to offer additional services is to attract more clients, to promote relationships between pharmacist and its client and to ensure the utmost quality when fulfilling customers’ needs. The goal of the Bachelor’s Thesis is to describe additional services offered in pharmacies in Ireland and the stance of Irish pharmacists towards providing these services, to find out opinion of pharmacists in Latvia on providing additional services and to identify barriers for implementing additional pharmaceutical services in Latvian pharmacies. Empirical research method was used for the purpose of writing the thesis. The questionnaires were filled out by pharmaceutical specialists in Latvia – pharmacists, pharmacist assistants and persons with degree in pharmacy working in pharmaceutical industry. 107 questionnaires were used for the purposes of data analysis. Telephone and face-to-face interviews were used to clarify opinion of pharmacists working Irish pharmaceutical industry. There were 25 interviews carried out in Ireland. The main conclusion is that Latvian pharmacists are not keen on providing additional services in pharmacies as in Ireland, most of Irish pharmacists are satisfied with providing these services. Latvia and Ireland are different countries with different approach to pharmaceutical care and provision of additional pharmaceutical services. There is a different perception of duties of pharmacist as a health care professional towards customers in Latvia and Ireland; also physical layout of pharmacy premises is different to provide pharmaceutical care for customers. The approach of providing pharmaceutical services depends on economical condititions of the country, cultural differences, attitude, perception, life style, surrounding environment, human characteristics and values, as well as on the overall attitude towards fellow human beings in the society.At the moment there are no detailed standards developed outlining additional pharmaceutical service provision in Latvian pharmacies.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFarmācija
dc.subjectfarmaceitiskā aprūpe
dc.subjectatvērtā tipa aptiekas papildus pakalpojumi
dc.subjectĪrija
dc.subjectLatvija
dc.titleFarmaceitiskās aprūpes papildus pakalpojumi Īrijā un ar to ieviešanu Latvijā saistīto barjeru identificēšana Latvijas farmaceitu vidū
dc.title.alternativeAdditional services of pharmaceutical care in Ireland and identification of obstacles related to their implementation in Latvia based on opinions of Latvian pharmacists
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record