Show simple item record

dc.contributor.advisorKraģe, Gunta
dc.contributor.authorJozauska, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-12-23T02:01:11Z
dc.date.available2016-12-23T02:01:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other56246
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34509
dc.description.abstractMaģistra darbs ir izstrādāts maģistra studiju programmas Izglītības zinātnes ietvaros ar mērķi, analizēt skolas iespējas vardarbības pret bērnu problēmu risināšanā un izstrādāt rekomendācijas preventīvo pasākumu ieviešanai skolā.Maģistra darba aktualitāte ir saistīta ar vienotas izpratnes un stratēģiskas pieejas vardarbības pret bērnu jautājumu risināšanā trūkumu, kā arī zinātniskās literatūras un pētījumu atziņām par skolu un skolotāju kompetences nozīmīgumu bērnu labklājības un garīgās veselības veicināšanā. Darba teorētiskajā daļā aplūkots vardarbības fenomens, atspoguļotas atziņas par bērnu tiesību aizsardzību izglītības vidē, preventīvā darba nozīmīgumu un skolotāju kompetences ietekmi uz vardarbības problēmu risināšanu. Darbā kā pētījuma metode izmantota anketēšana. Datu statistiskajā apstrādē izmantota aprakstošā un secinošā statistika. Atbildot uz pētnieciskajiem jautājumiem par skolas iespējām vardarbības problēmu risināšanā un skolotāja kompetences nozīmi, kā arī skolotāju attieksmi un rīcību prognozējošajiem faktoriem, secināts, ka nozīmīgs ir katras skolas ieguldījums pret vardarbības stratēģijas īstenošanā, bet tieši skolotāju izpratne un attieksme vistiešākajā veidā vai nu pozitīvi, vai negatīvi ietekmē problēmu risināšanu. Galvenie prognozējošie faktori skolotāju rīcībai ir iezīmju emocionālais intelekts jeb sociāli emocionālā kompetence, stresa pārvarēšanas stratēģijas un pašefektivitāte.
dc.description.abstractMaster's thesis has been written as a part of the Educational sciences Master’s degree program with the goal of analyzing opportunities for schools in addressing childhood abuse and to develop recommendations for the introduction of prevention in schools. This thesis underlines the lack of a unified understanding and strategic approach to dealing with childhood abuse, while showing that scientific literature and studies recognize the importance of schools and teachers competencies in promoting well-being. This thesis’s theoretical part addresses the phenomenon of abuse, reflecting conclusions about protection of children’s rights in an educational setting, the importance of preventive work, and the effects of teachers’ competence in solving abuse problems. Questionnaires were used as the thesis’s research method. Data statistical processing used descriptive and conclusive statistics. In response to the research questions about opportunities for schools to solve childhood abuse, and the importance of teachers’ competencies, it was concluded that each schools investment in implementing anti-abuse strategy is important, but specifically teachers understanding and attitudes directly affected, either positively or negatively, solving this problem. The main predictive indicator in teachers’ actions was features of emotional intelligence or socio-emotional competence, stress coping strategies and self-efficacy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvardarbība pret bērnu
dc.subjectskolotāja kompetence
dc.subjectbērniem draudzīga skola
dc.subjectprevence
dc.titleSkolas iespējas vardarbības pret bērnu problēmu risināšanā
dc.title.alternativeOpportunities for schools in addressing child abuse problem
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record