Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasma
dc.contributor.authorHabitova, Anžela
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-24T02:01:24Z
dc.date.available2017-01-24T02:01:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56486
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34533
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Pašapkalpošanās iemaņu attīstīšana 4-5 gadīgiem bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem speciālā pirmsskolas izglītības iestādē”. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā darba autore, balstoties uz vairāku autoru teorētiskajām atziņām, izskaidro par pirmsskolas izglītības iestādi, tās būtību un nozīmi mūsdienās bērnu attīstībā, noskaidro un sniedz priekšstatu par dažādiem nosacījumiem, kas pauž labvēlīgu ietekmi bērnu attīstībā, sniedz nelielu ieskatu bērnu raksturojumos: gan bērnu attīstībā bērniem ar normālu intelektu, gan bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Praktiskajā daļā tiek pētīta un analizēta praktiska darbība ar bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, izmantojot aktualizētos nosacījumus, kā arī piedāvātas novadītas praktiskās nodarbības pašapkalpošanās iemaņu attīstībā: roku sīkās motorikas attīstībā (griešana, līmēšana u, c,), ģērbšanās, roku mazgāšana u. c., to analīze. Ņemot vērā katra bērna individuālās iespējas, ir ļoti svarīgi organizēt un novadīt nodarbības tā, lai katrs bērns varētu parādīt sevi, piedalīties savu spēju robežās. Tā tiek respektēta šo bērnu personība, neatkarīgi no viņu fiziskās attīstības un veselības stāvokļa. Atslēgas vārdi: bērns ar garīgās attīstības traucējumiem, pašapkalpošanās iemaņas, roku sīkā motorika, piktogrammas, saskarsmes līdzekļi
dc.description.abstractDiploma theme is "Self-skills of 4-5 years old children with mental disabilities in special pre-school educational institution." The work consists of two parts: theoretical and practical part. In the theoretical part, the author, based on several authors' theoretical knowledge, explains the pre-school educational institution as a concept, its essence and significance of modern children's development. The author identifies and gives an idea of the different conditions that expresses a favorable impact on children's development by providing insight into children's characteristics: first of all for the children with the normal development of intelligence and, secondly, for the children with mental disabilities. In the practical part of the work, the author studied portrayed practical activities with children mental disorders using updated conditions. The author also portrayed already discharged exercises and classes about the development of self-service skills. In these classes are included the development of tiny hand motor (cuttin, pasting, etc.), dressing, hand washing, etc, and analysis. Taking into account each child's individual potential, it is very important to organize and conduct classes so that each child could show themselves participating within their means. We should respect the personality of these children, regardless of their physical development and health. Key words: a child with mental disabilities, self-service skills, fine hand motility, pictogram, communication means
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectbērns ar gārīgās atīstības traucējumiem
dc.subjectpašapkalpošanās iemaņas
dc.subjectroku sīkā motorika
dc.subjectpiktogrammas
dc.subjectsaskarsmes līdzekļi
dc.titlePašapkalpošanās iemaņu attīstīšana 4-5 gadīgiem bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem speciālā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeSelf-skills of 4-5 Years Old Children with Mental Disabilities in Special Pre-school Educational Institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record