Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasma
dc.contributor.authorKirillova, Jekaterina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-24T02:01:27Z
dc.date.available2017-01-24T02:01:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56504
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34540
dc.description.abstractAutore diplomdarba tēmu „3 - 4 gadīgu bērnu pirmreizēja agrīna diagnosticēšana vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē” izvēlējusies, jo strādā Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē par skolotāju logopēdi un gan viņa, gan viņas kolēģi darbā sastopas ar gadījumiem, kad bērnam nepieciešamāka agrīnāka diagnosticēšana nekā tas paredzēts pašreiz. Pirmsskolas izglītības iestādē ir viens dokuments – valodas karte, pēc kuras tiek veikta pirmreizēja diagnostika 5 – 7 gadīgiem bērniem no vecākās un sagatavošanas grupas, tādēļ autorei šķita svarīgi izveidot materiālu – darba lapu, pēc kuras varētu veikt pirmreizējo agrīno diagnostiku 3 – 4 gadus veciem bērniem. Darbā no teorētiskā viedokļa ir aplūkota 3 – 4 gadīgu bērnu attīstības īpatnības kopveselumā un agrīna diagnostika pēc būtības. Pētījumā izmantota teorētiskā literatūras analīze, kvalitatīva kontentanalīze, pedagoģiskais novērojums, intervēšana un ekspertu atzinumu metode. Tika analizētas 30 citu pedagogu 5 – 7 gadus vecu bērnu diagnosticēšanas procesā aizpildītas valodas kartes pēc to kritēriju piepildītības. Apvienojot apkopoto informāciju par Valodas kartes kritērijiem un teorētiskām zināšanām par 3 – 4 gadīgu bērnu attīstības īpatnībām un pamatojoties uz Valsts izglītības satura centra norādītiem metodiskajos ieteikumos „Par bērna sasniegumu vērtēšanu pirmsskolā” kritērijiem, tika izveidota darba lapa ar 3 – 4 gadus vecu bērnu pirmreizējai diagnosticēšanai. Šī darba lapa tika aprobēta praksē, lai noskaidrotu, kā šī darba lapa atvieglo un ļauj vispusīgāk veikt 3 – 4 gadīgu bērnu pirmreizējo agrīno diagnostiku. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadīgie bērni, agrīna diagnosticēšana, vispārēja pirmsskolas izglītības iestāde.
dc.description.abstractWorking in general preschool as a speech therapist diploma author and her colleagues often are required to do earlier primary children diagnostics, as it is prescribed now. That is why diploma author chooses to focus on diploma theme „3 – 4 years old children primary early diagnostics in general preschool”. At this time there is only one official diagnostics document – Language assessment paper –in general preschool. Speech therapist uses it in evaluation to assess speech and language development of 5 – 7 years old children. It seemed important to create a document – specific checklist - for primary early diagnostics of 3 – 4 years old children. From a theoretical point of view, were studied 3 – 4 years old children general development milestones and early diagnostics in its core. To wright this diploma author used such research methods as analysis of theoretical literature, qualitative content analysis, pedagogical observation, interview and experts conclusions. 30 filled 5 – 7 years old children Language assessment papers were analysed on its ability to provide 3 – 4 years old children primary diagnostics. Based on Language assessment paper analysis, theoretical milestones of 3 – 4 years old children development and the National Center of educational content methodical recommendations „On child achievements evaluation in preschool” was created specific checklist for primary early diagnostics of 3 – 4 years old children. During research 5 children of 3 – 4 years old were assessed with the specific checklist to prove wheather this document eases 3 – 4 years old children primary early diagnostics in general preschool Keywords: 3 – 4 years old children, early diagnosticē, ordinary preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subject3 – 4 gadīgie bērni
dc.subjectagrīna diagnosticēšana
dc.subjectvispārēja pirmsskolas izglītības iestāde
dc.subject3 – 4 years old children
dc.subjectearly diagnostics
dc.title3-4 gadīgu bērnu pirmreizēja agrīna diagnosticēšana vispārējā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternative3 – 4 Years Old Children Primary Early Diagnostics in General Preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record