• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5 – 6 gadīgo bērnu adaptēšanās īpatnības pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
Öffnen
299-56546-Grina_Baiba_bg12007.pdf (1.376Mb)
Autor
Grīna, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Datum
2017
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Diplomdarba tēma. 5 – 6 gadīgo bērnu adaptēšanās īpatnības pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore: Baiba Grīna Zinātniskā vadītāja: dr.paed., doc. Līga Āboltiņa Pētījuma mērķis Izzināt kādas ir 5-6 gadus veca bērna adaptācijas īpatnības pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko, psiholoģisko literatūru par pētāmo problēmu. 2.Apzināt 5-6 gadīgu bērnu adaptēšanos PII. 3.Izstrādāt un pārbaudīt praksē metodiku veiksmīgas 5-6 gadus vecu bērnu adaptēšanās sekmēšanā. Pētījuma jautājums. Kādas ir 5 – 6gadīgu vecu bērnu adaptēšanās īpatnības pirmsskolas izglītības iestādē? Pētījuma metodes 1.Literatūras analīze. 2.Pedagoģiskā novērošana, anketēšana, izmēģinājuma darbība. 3.Iegūto datu apkopošana un analizēšana. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizētas 5-6 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības, kas ietekmē adaptācijas procesu; bērnu sociālās pieredzes attīstība un sociālās un emocionālās saskarsmes iespējas adaptācija procesā. Darba metodiskajā daļā tiek raksturoti bērnu adaptācijas kritēriji, raksturota sadarbība ar bērnu ģimenēm un bērnu darbības organizācija adaptācijas periodā. Darba pētnieciskajā daļā darba autore veic bērnu diagnosticējošo novērošanu pēc izstrādātajiem kritērijiem, atlasa rotaļas adaptācijas periodam, organizē tās, veic atkārtoto bērnu novērošanu un salīdzina iegūtos rezultātus. Tiek anketēti arī bērnu vecāki. Secinājumos darba autore atbild uz izvirzīto jautājumu. Atslēgas vārdi: adaptācijas periods, bērnu attīstības īpatnības, sociālā pieredze, komunikācija, saskarsme, rotaļas. Diplomdarba apjoms: 71 lpp, 25 attēli, 3 tabulas, 4 pielikumi, 53 literatūras avoti. Darbu iespējams izmantot: pirmsskolas iestādes vecākajās grupās adaptācijas periodā.
 
Adaptation particularities of 5 and 6 year olds in preschool. Aim of the research - to examine the adaptation particularities of 5 and 6 years old children in preschool. Objectives: 1.To critically analyse pedagogical and psychological literature about the research subject. 2.To acknowledge the adaptation of 5 and 6 year olds at a preschool. 3.To develop and test the methodology to successfully promote the adaptation process for 5 and 6 year old children. Subject: What are the adaptation features of 5 and 6 year old children at a preschool? Research methods: 1.Literature review. 2.Pedagogical observation, questionnaires, trials. 3.Data collection and analysis. The theoretical basis of the research is conducted by means of the Literature Review where the 5 and 6 year old children’s development features affecting adaptation process as well as the development of children’s social experiences, and social and emotional communication possibilities during the adaptation process are discussed and analysed. The methodological part of the paper analyses the children’s adaptation criteria as well as the collaboration of families and the preschool during the adaptation period. The research part of the paper consists of children’s diagnostic observation in accordance to the developed criteria such as selecting and implementing the games for the adaptation period, performing the repeated observation and comparing the results. Parents are taking part in the research process by completing the questionnaires. Conclusions summarises the findings and answers to the subject of the paper. Key words: adaptation period, child development features, social experience, communication, games. Volume of the paper: 71pages, 25 pictures, 3 tables,4 Appendixes, 53 literature sources Applicability of the paper: The paper is applicable for the adaptation process of pre-schoolers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34548
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV