Mīklas par dārzeņiem sešus gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Ciniņa, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Mīklas par dārzeņiem sešus gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Anda Ciniņa Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed., asoc.prof. Baiba Kaļķe. Darba saturs: Darbs sastāv no ievada, anotācijas latviešu un angļu valodā, 3 nodaļām, 10 apakšnodaļām, nobeiguma, 39 literatūras un avotu saraksta vienībām, 4 pielikumiem, 2 tabulām un 6 attēliem. Darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt, vai mīklu izmantošana pirmsskolas izglītības iestādes darbā, bagātina vārdu krājumu sešus gadus veciem bērniem. Pētījuma teorētiskā daļā izmantotas A. Ļubļinskas, R. Kaņepējas, D. Lieģinieces, D. Markuss, A. Vorobjova, V. Zelmeņa, A. Stikānes, T. Zeiferta, V. Kalniņas un citu autoru atziņas. Ievadā pamatota bērna attīstība un mīklu minēšanas nozīmība 6 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Lai noskaidrotu mīklu minēšanas ietekmi uz bērnu vārdu krājumu sešus gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē x, darba autore veica bērnu zināšanu pārbaudi par dārzeņiem, izmantojot ilustratīvo metodi, novēroja bērnus, kad viņi minēja un paši sacerēja mīklas. Pedagoģiskās literatūras analīze un veiktie novērošanas rezultāti, kā arī anketēšanas un intervēšanas rezultāti pierādīja, ka mīklas bagātina un paplašina bērnu vārdu krājumu. Atslēgvārdi: valoda, runa, vārdu krājuma bagātināšana, 6 gadus veci bērni, mīklas. The title of the paper: Dough for vegetables to six years old children’s vocabulary The author of the paper: Anda Ciniņa The scientific superior of the paper: Dr. paed. asoc.prof. Baiba Kaļķe The content of the paper: The work consists of an introduction, annotations in Latvian and English, 3 sections, 10 subsections, final, 39 bibliography units, 4 annexes, 2 tables and 6 pictures. The aim of the paper: In theory, analyze and practically check whether the use of dough in the preschool work enriches the vocabulary of six years old childrens. In theoretical part used: A. Ļubļinska, R. Kaņepēja, D. Lieģiniece, D. Markuss, A.Vorobjovs, V. Zelmenis, A. Stikāne, T. Zeiferts, V. Kalniņa and other authors' quotes. Introduction the child's development and dough guessing importance of 6-year-olds in pre-school education. To check the dough guessing impact on children's vocabulary six-year-olds in pre-school educational institution x, the author carried out a children's knowledge test about vegetables, using illustrative method, observe children, when they were guessing the answers and dreamed up their own dough. Pedagogical literature analysis and made the observation results, as well as survey and interview results showed that the riddles expands and enriches children's vocabulary. Key words: language, speech, vocabulary enrichment, 6-year-old children, dough.