• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konceptveikals džentlmenim

Thumbnail
View/Open
299-56659-Sulce_Gerda_gs08098.pdf (21.60Mb)
Author
Šulce, Gerda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Karlsone, Inguna
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā „Konceptveikals džentlmenim”, analizējot pieejamo literatūru, tiek apskatīts un pētīts jēdziena “džentlmenis” izcelsme un tā būtības vēsturiskā attīstība līdz mūsdienām; džentelmeņa tēla raksturīgās iezīmes sabiedriskās telpas kontekstā mūsdienās, kā arī konceptveikala būtība un izveides principi. Empīriskajā daļā tiek pētīti džentlmeņu dzīves veidam raksturīgo sabiedrisko telpu interjeri Rīgā, Londonā un Romā. Radošajā daļā tiek izstrādāts interjera dizaina projekts džentlmeņa konceptveikalam. Darbs sastāv no trīs nodaļām: pirmajā nodaļā aplūkots jēdziens džentlmenis, tam raksturīgās iezīmes un ieskats vēsturē, otrajā nodaļā tiek pētīta konceptveikalu jēdziena skaidrojums, rašanās vēsture, raksturīgās iezīmes, trešajā nodaļā tiek analizēti seši džentlmeņiem raksturīgi interjeri, balstoties uz teorētiskās daļas secinājumiem.
 
This graduation paper is titled ”Gentlemen’s concept store” and it explores the origin of the term gentleman, its historic development up until the modern times, as well as the characteristics of a gentleman in the context of modern public spaces. Additionally, the term concept store is explored along with the principles of establishing one. The empirical part is an exploration of public interiors that are characteristic to gentlemen in Riga, London and Rome. The creative part consists of an interior design project for a gentleman’s concept store. The graduation paper consists of three parts: the first chapter is devoted to exploring the concept of the gentleman, its origins, characteristics and trademarks; the second chapter deals with the development and characteristics of the term concept store; the third chapter contains the analysis of six interiors characteristic to gentlemen as based on the findings of the theoretical part.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34572
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV