Show simple item record

dc.contributor.advisorGrīnfelds, Andris
dc.contributor.authorBroka, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-28T02:01:44Z
dc.date.available2017-01-28T02:01:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56696
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34574
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums ir „Pedagogu kompetenču novērtēšanas metodes pirmsskolas izglītības iestādē.” Pirmsskolas izglītības mērķis ir sekmēt bērnu vispusīgu, harmonisku attīstību un to sagatavošanu sākumskolas izglītības apgūšanai. Šo darbu, tad veic pedagogi un ir ļoti svarīgi pedagogu pienācīgi novērtēt, lai spētu viņu iepazīt, atklāt talantus, tādejādi ceļot pašvērtējumu, deliģēt, motivēt, uzslavēt un savlaicīgi risināt problēmas, ja tādas atklājas. Tas ir svarīgi pašam pedagogam, liekot viņam augt gan profesionāli, gan kvalitatīvi. Grupai kurā viņš strādā, jo vērtēšana atklāj grupas iekšējo psiholoģisko stāvokli, kas ir svarīgs bērnam. Šī vērtēšana dod arī skatījumu uz iestādi kopumā, jo pedagogu kompetence vai nekompetence, atstāj iespaidu uz iestādes perspektīvām tālākajā nākotnē. Pētnieciskā darba mērķis ir izvēlēties un pielāgot no uzņēmējdarbībā esošā personāla novērtēšanas metožu/sistēmu klāsta metodes/sistēmas, ko var pielāgot izglītības iestādei, un izstrādāt uz izglītības iestāžu novērtēšanas platformas, funkcionējošu pedagogu kompetenču novērtēšanas metodi pirmsskolas izglītības iestādē. Pirmajā nodaļā autore izpēta un analizē informāciju par personāla vadības un personāla novērtēšanas nepieciešamību. Otrajā nodaļā tiek apkopotas un analizētas sistēmas ar kuru palīdzību novērtēt personālu. Trešajā nodaļā tiek veikta dažādu metožu atlase, ko var pielāgot pedagoga kompetenču novērtēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Ceturtajā nodaļā tiek atspoguļota pētījuma norise par pirmsskolas pedagogu kompetenču metodes izveidi, apvienojot uzņēmējdarbībā pielietoto 360 grādu novērtēšanas metodi un izglītības iestāžu novērtēšanas metodi – Edurio. Veiktā pētījuma rezultāti apstiprina pētījuma nozīmību ne tikai pirmsskolas izglītības līmenī, bet arī Ventspils pilsētas, un pateicoties Edurio atgriezeniskās saites platformai, autore guva sava pētnieciskā jautājuma pozitīvu apstiprinājumu, ka ir iespējams no uzņēmējdarbībā un izglītības iestāžu novērtēšanai pielietotajām metodēm, pielāgot un izveidot pedagogu kompetenču novērtēšanas metodi pirmsskolas izglītības iestādē. Maģistra darba struktūra – anotācija, saturs, ievads, 5 nodaļas, 6 apakšnodaļas, secinājumi, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts, pielikums. Darbam ir 80 lpp., 9 attēli, 3 tabulas, pielikums uz 27 lpp., 30 izmantotie literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractThe name of master thesis is ‘Evaluation method of educator’s competence in a preschool educational institution’. The goal of preschool education is to contribute to children’s comprehensive and harmonious development and preparation for primary schooling. This work is then done by educators and it’s very important to properly evaluate the educator in order to get to know them and reveal their talents thereby raisin self-esteem, delegate, motivate, praise and solve problems timely if they occur. This is important to the educators themselves because this makes them grow both professionally and qualitatively. Also to the group with which they work with because evaluation reveals the inner psychological condition of the group which is important to the child. This evaluation gives an overview of the institution as a whole because educator’s competency or incompetency leaves an impression on the perspectives of the institution in the far future. The goal of the research work is to choose and adjust methods/systems from staff evaluation methods/systems in businesses which can be adjusted to an educational institution, and to develop a functioning evaluation method of educator’s competence in a preschool institution which is based on an educational institution evaluation platform. In the first chapter the author researches and analyzes information about the management of the staff and necessity of personal evaluation. Systems by the help of which staff is evaluated are summarized and analyzed in the second chapter. Different method selection which can be adjusted to the evaluation of educator’s competency in preschool educational institution is carried out in the third chapter. The process of research about creation of method of preschools educator’s competency is reflected in the fourth chapter, by combining the 360 degree method which is used in entrepreneurships and the method of educational institution evaluation – Edurio. The results of the research confirm the importance of the research not only on the preschool level but also on the level of Ventspils city, and thanks to Edurio feedback platform the author received a positive confirmation on the question of the research – that it is possible to adjust and create evaluation method of educator’s competence in a preschool educational institution from methods used evaluation in businesses and educational institutions. The structure of the master theses – annotation, content, introduction, 5 chapters, 6 sub-sections, conclusions, the list of used literature and sources of information, annex. The theses has 80 pages, 9 images, 3 tables, annex on 27 pages, 30 used literature and sources of information.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectpedagogs
dc.subjectkompetences
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectmetodes
dc.subjectaptauja
dc.titlePedagogu kompetenču novērtēšanas metode pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeEvaluation method of educators competence in a preschool educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record