Show simple item record

dc.contributor.advisorIvanova, Ilze
dc.contributor.authorŠtrausa, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-01-28T02:01:44Z
dc.date.available2017-01-28T02:01:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56700
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34575
dc.description.abstractIekļaujošā izglītība dod iespēju visiem dalībniekiem pilnā apmērā piedalīties visu izglītības posmu iestāžu dzīvē, iegūt izglītību sev atbilstošā, saprotamā un pieņemamā veidā. Pētījumi par iekļaujošās izglītības iespējām konkrētā izglītības iestādē veicina šī procesa pāreju no vispārinātiem un teorētiskiem modeļiem uz praksi, ļaujot izpētīt situāciju, raksturot problemātiskos aspektus, izvirzīt ieteikumus situācijas pilnveidei. Maģistra darba mērķi ir noteikt identificējamos skolas direktora un personāla sadarbības iespējas, apstākļus un faktorus, kas sekmē vai kavē iekļaujošās izglītības realizāciju konkrētā mācību iestādē. Izmantotās pētniecības metodes: vispārzinātnisko, socioloģijas un statistikas zinātnes pētījumu metodes. Pētījuma bāze: 66 literatūras vienības, aptaujāti 13 pamatskolas darbinieki, 81 vecāks un 80 sākumskolas un pamatskolas bērni, analizēti 10 dokumenti, kas ir skolas iekšējās plānošanas dokumenti. Iegūtie rezultāti liecina, ka būtiskākie faktori skolas direktora un personāla sadarbībā, kas ietekmē iekļaujošās izglītības realizāciju Pastendes pamatskolā – ir vienota vīzija par iekļaujošās skolas konceptu un tā praktisko realizāciju noteiktā skolas vidē. Sadarbības būtiskākā komponente ir arī iekļaujošās skolas vadība pēc līdzīgiem principiem – akcentējot vadības un darbinieku individualitāti, vajadzības, iespējas un kompetences. Galvenie secinājumi ir, ka iekļaujošajā izglītībā personāla sadarbībai ir jābūt atbalstītai no skolas vadības puses, jāparedz plašu speciālistu, konsultantu loku, kas pedagogiem ļaus veikt izmaiņas no klasiskās pedagoģijas uz iekļaujošo.
dc.description.abstractInclusive education provides an opportunity for all participants to take part in the full amount of all educational institutions stage in life, to get education at their own, understandable and acceptable manner. Research on inclusive education opportunities for the organizations contribute to this process, the transition from generalized and theoretical models of practice, allowing to explore the situation, describe the problematic issues, and make recommendations for improvement of the situation. Master thesis objective is to identify the identifiable school's director and staff co-operation opportunities, conditions and factors that promote or inhibit the implementation of inclusive education in a specific institution. Applied research methods: general scientific, sociological and statistical science research methods. Research base: 66 literary units surveyed 13 primary workers 81 and older 80 school and primary school children, analyzed 10 documents, which is school's internal planning documents. The results show that the most significant factors in the school's director and staff collaboration, affecting the implementation of inclusive education Pastende primary school - have a unified vision of inclusive schools concept and its practical realization of a particular school environment. Cooperation is a key component of the inclusive school management under the same principles – emphasizing management and employee individuality, needs, capabilities and competencies. The main conclusions are that inclusive education personnel cooperation must be supported by the school management side, there should be a wide range of specialists, consultants circle of teachers will make a change from the classical pedagogy to inclusive.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectiekļaujošā izglītība
dc.subjectskolas direktors
dc.subjectpersonāls
dc.subjectsadarbība
dc.subjectiekļaujoša vide
dc.titleSKOLAS DIREKTORA UN PERSONĀLA SADARBĪBA IEKĻAUJOŠĀS IZGLĪTĪBAS SEKMĒŠANĀ
dc.title.alternativeCooperation of school principal and staff in promoting of inclusive education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record