Izglītības iestādes vadītāja darbības rezultativitāte mazākumtautību skolās Latvijā
Autor
Stifijenko, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Arvien vairāk integrējoties Eiropas Savienībā un sadarbojoties ar ārzemēm, pieaug arī etniskā daudzveidība Latvijā. Multikulturālisms paredz katras kultūras saglabāšanu, cienot tās vēsturi, valodu, tradīcijas un vērtības. Multikulturālisma galvenais kultūru kopdzīves modelis ir integrācija, kad dažādu kultūru pārstāvji mācās pieņemt un sadzīvot ar viens otra kultūru, efektīvi strādājot un komunicējot kopā, tajā pašā laikā saglabājot katrs savu kultūru. Olgas Stifijenko pētījumā tiek analizēta izglītības iestādes vadītāja darbības rezultativitāte mazākumtautību skolās Latvijā. Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz P. Drakera, D. Celmas, V. Praudes pētījumiem un citu autoru atziņām, autore analizē vadītāja darbību izglītības iestādē un vadītāja darbības rezultativitāti mazākumtautību skolās. Pētījuma empīriskajā daļā autore analizē vadītāja darbības rezultativitāti Rīgas A, B un C mazākumtautību skolās. Pētījumā piedalījās 61 skolēns, 44 skolēnu vecāki, 46 skolotāji un 7 administrācijas pārstāvji. Kopā 158 respondenti. Šajā sadaļā autore izmanto kvalitatīvo pētījuma metodoloģiju.Vadītāji no mazākumtautību skolām par galvenajiem rezultativitātes rādītājiem uzskata darbu ar cilvēkiem, prasmi orientēties normatīvajos dokumentos un stiprināt etnisko un nacionālo identitāti skolā. Izstrādātais teorētiskais un empīriskais pētījums noderēs izglītības iestādes vadītājiem, skolas administrācijai un izglītības vadības virziena studentiem. Being more and more integrated into the European Union and intensifying a cooperation with foreign countries it also grows an ethnic variety in Latvia. Multiculturalism provides for the preservation of each culture, respecting its history, language, traditions and values. The main multiculturalism model of cultural cohabitation is integration when representatives of different cultures learn to accept each other's culture and co-exist, effectively working and communicating together at the same time preserving their culture. It was analyzed the activity effectiveness of a head of an educational institution in minority schools of Latvia in Olga Stifijenko's research. In the theoretical part of the investigation, based on P. Drakers, D. Celma, V. Praude’s studies and other authors' findings, the author analyzes chef's action in an educational institution, activity effectiveness of a head and activity effectiveness of a head in minority schools. In the empirical part of the study, the author analyzes the activity effectiveness of a head in minority schools A, B and C of Riga. 61 students, 44 student’s parents, 46 teachers and 7 representatives of management took part in the research. There were 158 respondents in total. In this section, the author used qualitative research methodology. It was performed interviews and surveys to find out what indicators characterizes the activity effectiveness of a head in minority schools. The leaders of the minority schools consider key performance indicators such as working with people, being competent in the regulatory documents and strengthening ethnic and national identities of school pupils. Accomplished theoretical and empirical research will be useful for heads of educational institutions, school authorities and for students of educational management course.