E-komercijas attīstība Baltijas valstīs un to ietekmējošie faktori
Author
Olšteins, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “E-komercijas attīstība Baltijas valstīs un to ietekmējošie faktori”. Šobrīd Baltijas e-komercijas tirgus ir relatīvi vājāk attīstīts, salīdzinot ar citām Rietumu valstīm, līdz ar to aktuāls ir jautājums par to, kādas vispār ir e-komercijas iespējas šajā tirgū un kas ir tie iemesli, kāpēc e-komercijas īpatsvars no kopējā mazumtirdzniecības tirgus nav tāds, kā citur. Darba mērķis ir, pamatojoties uz e-komercijas attīstības potenciāla un to ietekmējošo faktoru izpēti Latvijā, Igaunijā un Lietuvā, izstrādāt ieteikumus e-komercijas attīstības veicināšanai Baltijas valstīs. Tas sastāv no 3 daļām, kas ietver 18 attēlus un 44 literatūras avotus ar kopējo apjomu 65 lpp. Pirmajā daļā tiek apskatītie e-komercijas teorētiskie aspekti, otrajā daļā tiek analizētas Baltijas valstu un Eiropas Savienības iniciatīvas digitālajai attīstībai, kā arī ar e-komerciju saistītie visu 3 Baltijas valstu statistikas dati, un trešajā tiek veiktas ekspertu intervijas ar dažādiem e-komercijas nozares profesionāļiem, kā arī internetā veikta aptauja ar respondentiem no Igaunijas, Latvijas, Lietuvas, rezultātā izstrādājot priekšlikumus, lai veicinātu pārdošanas internetā Baltijas valstīs. Darba beigās tiek veikti secinājumi un izteikti priekšlikumi valdībām un uzņēmumiem, lai veicinātu e-komercijas attīstību Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. The topic of the Bachelor thesis is “E-commerce development in Baltics and contributing factors”. Currently, Baltic e-commerce market is relatively weak compared to other Western countries, therefore question stands what are the opportunities in this market and why the e-commerce share from total retail sales is lower than in other markets. The goal of the bachelor thesis is to draw proposals to develop e-commerce in Baltics based on research of e-commerce development potential and contributing factors. Thesis consists of 3 chapters, which includes 18 images and 44 reference sources and totally amounts for 65 pages. First chapter deals with e-commerce theoretical aspects, second one consists of analysis of EU and Baltic digital initiatives and the third one includes expert interviews with different e-commerce professionals and a survey done on internet including people from all 3 countries, all of which results in drafting proposals to help e-commerce development in Baltics. At the end of the thesis final conclusions and proposals for governments & businesses are made in order to help e-commerce development in Estonia, Latvia and Lithuania.