Sociālās uzņēmējdarbības uzņēmumu darbinieku vērtību sistēmas raksturojošās iezīmes
Autor
Burkāne, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Bulatova, Jūlija
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā pētīti 3 sociālās uzņēmējdarbības uzņēmumu darbinieku raksturojošās iezīmes. Tika izvēlēti labdarības veikali „Otrā elpa”, „Hopen”, „Tuvu”. Anketas aizpildīja 29 respondenti un tika intervētas uzņēmumu vadītājas. Mērķis bija noskaidrot sociālās uzņēmējdarbības attīstību, aktualitāti mūsdienās un nozares stāvokli Latvijā, apskatīt vērtību nozīmi un mērķu noteikšanu dibinot uzņēmumu. Pētījumā tika secināts, ka šī joma nav līdz galam sakārtota, uzņēmumi tajā darbojas idejiskās pārliecības dēļ, ko nodod tālāk arī saviem darbiniekiem. Šos darbiniekus garīgas vērtības raksturo izteiktāk nekā materiālās, viņiem ir svarīgs paveiktais darbs sabiedrības labā. Bakalaura darba apjoms ir 61 lpp, tas ietver 10 attēlus, 4 tabulas. Darba pielikumā ir respondentu anketas, uzņēmumu vadītāju intervijas, 4 tabulas, kurās apkopoti anketu rezultāti. Bachelor's work analyses defining features of value system of social entrepreneurship employees. Charity shops "Otrā elpa", "Hopen", "Tuvu" were chosen for this purpose. 29 questionnaires, 3 interviews with managers were completed. The aim was to clarify social entrepreneurship development in nowadays and its position in Latvia, to overlook the values and importance of goal-setting at the establishment of enterprise. The research concluded that this area is not fully organized, companies are operating on the ideological beliefs that are forwarded to employees. Emotional values of employees are represented in a greater degree than the material, their work in the public interest is important for them. Bachelor work consists of 61 page, 10 pictures, 4 tables. Questionnaires, interviews, 4 tables with summary of questionnaires can be found in annex.