Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnačs, Benedikts
dc.contributor.authorLēvalde, Vēsma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-02-03T02:01:23Z
dc.date.available2017-02-03T02:01:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other56964
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34669
dc.description.abstractPromocijas darbā pētīta teksta nozīme iestudējuma koncepcijas īstenošanā, balstoties uz režisora Oļģerta Krodera iestudētajiem literatūras klasikas darbiem. O. Krodera radošā darbība analizēta hronoloģiski secīgos četros periodos, kurus lielā mērānosaka katrā periodā iestudētā V. Šekspīra traģēdija „Hamlets”. Kopumā analizēti 12 iestudējumi, fiksējot laikmeta refleksijas katra iestudējuma vēstījumā un pieņemot „Hamletu” kā atskaites punktu. Teksts pētījumā analizēts no hermeneitikas pozīcijām kā lingvistiski izteikts vēstī jums. Vienlaikus ņemts vērā jēdziena „teksts” kulturoloģiskais aspekts, kas iestudējuma vēstījuma atklāsmē par vienlīdz svarīgiem atzīst visus estētikas objektus. Pētījuma gaitā atklāta lingvistiskā teksta interpretācijas nozīme iestudējuma laikmetīga vēstījuma konstruēšanā, kā arī Oļģerta Krodera personības un viņa radošās laboratorijas kontekstuālā nozīme. Atslēgas vārdi: Kroders, klasika, teksts, interpretācija, adaptācija,psiholoģiskais teātris, hermeneitika, „Hamlets”, refleksijas
dc.description.abstractThe aim of the doctoral thesis is to pay attention to the significance of text in staging concepts of the director Oļģerts Kroders in his interpretations of literary classics. Kroders` creative work is chronologically subdivided into four periods, to a great extent determined by his several consecutive interpretations of William Shakespeare`s tragedy “Hamlet”. Overall, there are twelve different stage productions touched upon, with an emphasis on the reflection of social contexts in each production, and assuming th at “Hamlet” serves as a reference point for director’s ideas in each particular period. In the research, text is dealt with from a hermeneutic position, as a linguistically expressed message. At the same time the concept “text” has been taken into consideration from the perspective of cu lture studies, thus recognizing all aesthetic objects as equally important in the narrative context of stage production. The thesis demonstrates the importance of the linguistic inter pretation of literary text in the construction of stage narratives, as well as contextualizes director`s work and focuses on the overall impact of his creative laboratory. Keywords: Kroders, Classics, Text, Interpretation, Adaptation, Psychological approach, Hermeneutics, „Hamlet”, Reflection
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMāksla
dc.subjectTeātra un kino teorijas un vēsture
dc.subjectValodu un kultūras studijas, dzimtās valodas studijas un valodu programmas
dc.subjectArt
dc.subjectTheater and Film Theory and History
dc.subject.otherOļģerts Kroders
dc.subject.otherklasika, teksts
dc.subject.otherinterpretācija
dc.subject.otheradaptācija
dc.subject.otherpsiholoģiskais teātris
dc.subject.otherhermeneitika
dc.subject.other„Hamlets”
dc.subject.otherClassics, Text
dc.subject.otherInterpretation
dc.subject.otherAdaptation
dc.subject.otherPsychological approach
dc.subject.otherHermeneutics
dc.subject.other„Hamlet”
dc.titleKlasikas iestudējumi Oļģerta Krodera režijā: teksts un tā interpretācija
dc.title.alternativeThe classics in Oļģerts Kroders’stage version: text and its interpretation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record