Divu līdz trīs gadus vecu bērnu sensorās attīstības veicināšana didaktiskajās spēlēs
Автор
Muravieva, Inna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba tēma: divu līdz trīs gadus vecu bērnu sensorās attīstības veicināšana didaktiskajās spēlēs. Darba autore: Inna Muravieva Zinātniskā darba vadītāja: Mg.paed., Mg.phil., LU PPMF PN lektore Ērika Lanka Pētījuma mērķis: izpētīt 2-3 gadīgu bērnu sensoro spēju attīstīšanas iespējas didaktiskajās spēlēs. Pētījuma metodes: teorētiskā – pedagoģiski psiholoģiskās literatūras analīze, pedagoģiskās pieredzes analīze. Pētījuma jautājums: Kādas ir didaktisko spēļu iespējas sensoro spēju attīstīšanā 2-3 gadus veciem bērniem? Pirmajā daļā darba autore analizē pagātnes un mūsdienu pedagogu un psihologu atziņas par 2-3 gadus vecu bērnu sensoro spēju būtību un attīstīšanas iespējām. Otrajā nodaļā raksturotas 2-3 gadu vecu bērnu attīstības likumsakarības. Trešajā nodaļā analizēta didaktisko spēļu būtība, klasifikācija, kā arī to izmantošanas iespējas visas analizatoru sistēmas attīstīšanā. Pētījumā daļā aprakstīts praktiskais pētījums par didaktisko spēļu iespējām sensoro spēju attīstīšanā 2-3 gadus veciem bērniem. Atslēgas vārdi: sensorās spējas, maņas, didaktiskās spēles, divu līdz trīs gadus vecu bērnu personības attīstība. Darba apjoms: 55 lpp, 4 pielikumi, 42 literatūras avoti. Research theme: Promoting 2-3 years old children’s sensory development through didactic games. Author: Inna Muravieva Scientific supervisor: Mg.paed., Mg.phil., LU PPMF PN lektore Ērika Lanka Research aim: to explore the possibility of developing sensory abilities of 2-3 years old children through didactic games. Research method: theoretical analysis of psycho-pedagogical literature, the analysis of pedagogical experience. Research question: what are the opportunities of didactic games in realizing 2-3 years old children’s sensory abilities? In the first part the author analyzes the works of old and modern psychologists and educators concerning the essence and development opportunities of 2-3years old children’s sensory abilities. The second part outlines the general regularities of children development. In the third part the author classifies didactic games and analyzes their applicability in sensory system development. The last part includes the practical research of the opportunities of didactic games in realizing 2-3 years old children’s sensory abilities. Key words: sensory abilities, senses, didactic games, 2-3 years old children’s personality development. Research length: 55 pages, 4 appendix, 42 reference.