Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu iepazīstināšanā ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm
Author
Švāne, Terēza
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: „Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu iepazīstināšanā ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm” Pētījuma autors: Terēza Švāne Darba vadītājs: Dr. paed., doc. Sanita Baranova Kvalifikācijas darba saturs: 5 tabulas, 2 attēli, analizēti 24 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba apjoms kopā ar 4 pielikumiem ir 59 lpp. Pētījuma mērķis: pētīt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas iespējas 5-6 gadus vecu bērnu iepazīstināšanā ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm. Teorētiskajā daļā pirmajā apakšnodaļā analizēta iepazīstināšanas ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm būtība, raksturota 5-6 gadu vecu bērnu attīstība, kā arī analizēts mācību saturs, darba organizācijas formas, metodes un metodiskie paņēmieni pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Teorētiskajā daļā otrajā apakšnodaļā analizēta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izpratne un priekšrocības pedagoģiskajā procesā, kā arī informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu iepazīstināšanā ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm. Pētījuma praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka 5-6 gadu vecu bērnu iepazīstināšana ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm norit sekmīgāk, ja: ikdienā pedagoģiskajā darbā mērķtiecīgi tika pielietotas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Veiktais pētījums un tā rezultāti palīdzes pedagogiem saprast informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas priekšrocības pedagoģiskajā procesā pirmsskolas mācību satura apguvē un pielietot jaunas metodes savā ikdienas darbā. Work’s title: Use of Information and communication technology for introduction of 5-6 years-olds children in the surroundings and social life. Work’s author: Teresa Shvane Referent: Dr. paed., doc. Sanita Baranova Work’s contents: 5 tables, 2 pictures, 24 literature sources are analyzed, qualification work volume with 4 appendixes are 59 pages. Research object: The goal of the research is to study the uses possibilities of Information and communication technology for introduction of 5-6 years-olds children in the surroundings and social life. The first chapter of theoretical part analyzes the concept of the introduction in the surroundings and social life, described the development of 5-6 years-olds children and analyzes educational content, forms of work organization, methods and methodological techniques of pre-school educational process. The second chapter of theoretical part analyzes the comprehension and benefits of Information and communication technology of pre-school educational process and use of Information and communication technology for introduction of 5-6 years-olds children in the surroundings and social life. In practical part of work empiric research a hypothesis was confirmed – if of pre-school educational process use the information and communication technology the introduction of 5-6 years-olds children in the surroundings and social life will develop successfully. The conducted research and its results will help teachers to understand benefits of information and communication technology of pre-school educational process learning of the education content and use the new methods in his daily work. Keyword: information and communication technology, introduction of the surroundings and social life.