• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sieviešu reproduktīvās izvēles atspoguļojums sieviešu žurnālos "Cosmopolitan", "Lilit" un "Santa" (2007–2016)

Thumbnail
View/Open
309-56843-Turkovska_Ilona_it10054.pdf (2.340Mb)
Author
Turkovska, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Sieviešu reproduktīvās izvēles atspoguļojums sieviešu žurnālos “Cosmopolitan”, “Lilit” un “Santa” (2007-2016)”. Darba mērķis ir noskaidrot, kā izvēlētie mediji atspoguļo sieviešu reproduktīvo izvēli. Lai noskaidrotu publikāciju skaitu un analizētu rakstos paustās attieksmes, darba pētnieciskajā daļā tiek izmantota kontentanalīze. Lai izpētītu, kā sieviešu reproduktīvā izvēle tiek atspoguļota, ir izmantota rāmējuma analīzes teorija. Pētījuma rezultātā noskaidrots, ka žurnālā “Cosmopolitan” daudz vairāk tiek runāts par sieviešu reproduktīvo izvēli. Žurnālos “Lilit” un “Santa” ar sieviešu reproduktīvo izvēli saistītie atslēgvārdi tiek pieminēti salīdzinoši reti. Visbiežāk tiek izmantots rāmējums, kas nosaka, ka sievietei ir jāizsargājas no nevēlamas grūtniecības, tomēr, kad viņa būs gatava, sievietei jākļūst par māti.
 
The theme of the bachelor paper is “Representation of women's reproductive choices in women's magazines “Cosmopolitan”, “Lilit” and “Santa” (2007-2016)”. The aim is to learn how the selected media represent women's reproductive choices. To find out the number of articles published in the media and the attitude to all keywords of the research the content analysis is being used. To find out more about what is the representation of women's reproductive choices framing analysis theory is being used. The study revealed that “Cosmopolitan” magazine talks the most about women's reproductive choices. In magazines “Lilit” and “Santa” keywords related to women's reproductive choices is mentioned relatively rare. Most often used frame is that woman should beware of unwanted pregnancy, but when she will be ready – woman should become a mother.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34777
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV