• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Akadēmiskā pašregulācija saistībā ar vecāku iesaistīšanos bērna izglītībā

Thumbnail
View/Open
299-56702-Safonova-Greka_Angelina_as11223.pdf (456.7Kb)
Author
Safonova-Greka, Angelina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stokenberga, Ieva
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kā savā starpā ir saistītas akadēmiskā pašregulācija, mātes un tēva iesaistīšanos bērna mācīšanās procesā. Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām: Akadēmiska pašregulācija, Vecāku iesaistīšanās bērna izglītībā, Mātes un tēva iesaistīšanās bērna izglītībā. Pētījuma dalībnieki aizpildīja 2 aptaujas: „Akadēmiskās pašregulācijas aptauja” (Gnambs, T. & Hansftingl, B, 2014) un „Vecāku iesaistīšanās bērna mācīšanās procesā” (Chao, 2000; Kerr & Stattin, 2000; Kohl, Lengua, McMahon, & the Conduct Problems Prevention Research group, 2000; Stattin & Kerr, 2000). Pētījumā tika iesaistīti 77 bērni vecumā no 11 līdz 13 gadiem (M=12,09). Pētījuma anketas aizpildīja 6. klases skolnieki no divām Rīgas skolām ar latviešu un krievu mācību valodu. 47% - meitenes, 53% - zēni. Darba apjoms 34 lappuses (ieskaitot titullapu, saturu, anotāciju, literatūras sarakstu). Bakalaura darbā ir četras tabulas. Izmantota 41 publikācija. Pētījuma rezultāti parāda, ka rezultāti ir statistiski nozīmīgi, ir saistības starp akadēmisko pašregulāciju un tēva iesaistīšanos bērna mācīšanās procesā. Tas nozīme ka ja tēvs iesaistās bērna mācīšanās procesā tad akadēmiska pašregulācija uzlabosies.
 
The aim of the bachelor’s thesis: to ascertain how academic self-regulation and mother and father involvement in children's education are interconnected. The bachelor’s thesis consists of three chapters: Academic self-regulation, Parental involvement in children's education, Mother and father involvement in children's education. The participants of the research filled out 2 questionnaires: Academic Self-Regulation Questionnaire for Adolescents (Scoring the SRQ-A (Standard version); Gnambs, T. & Hansftingl, B, 2014) and Parental involvement in children's education scale (Chao, 2000; Kerr & Stattin, 2000; Kohl, Lengua, McMahon, & the Conduct Problems Prevention Research group, 2000; Stattin & Kerr, 2000) There were 77 children involved in the research in age range from 11 to 13 (M=12,09); they were 6th grade students, from two Riga school, Latvian and Russian school. 47% - girls and 53% - boys. The volume of the bachelor’s thesis is 34 pages (including the title page, abstract, contents, and bibliography). There have been referenced 41 publications. The results show that, the results are statistically significant; there is link between the academic self-regulation and father involvement in children's education. This means that if father is involved in children’s education, academic self-regulation will be better.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34807
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV